Pasukan 25 Pemain Manchester United Akan Sempurna Setelah Jendela Perpindahan Musim Panas

Ole Gunnar Solskjaer akan berminat untuk menyempurnakan skuad Man Utdnya ketika pasaran perpindahan dibuka kembali dengan pemain untuk tiba dan pergi.
Pasukan 25 Pemain Manchester United Akan Sempurna Setelah Jendela Perpindahan Musim Panas
Pasukan 25 Pemain Manchester United Akan Sempurna Setelah Jendela Perpindahan Musim Panas


Ole Gunnar Solskjaer akan berminat untuk menyempurnakan skuad Man Utdnya ketika pasaran perpindahan dibuka kembali dengan pemain untuk tiba dan pergi.

Jangka waktu Januari biasanya bukan waktu terbaik untuk berniaga, tetapi setelah permulaan yang tidak konsisten mereka harus ke musim Manchester United mungkin tidak mempunyai banyak pilihan.

Yang kelihatan pasti ialah United akan membiarkan pemain pergi. Ole Gunnar Solskjaer hanya perlu mengurangkan lemak dari skuad kembungnya, sambil menjimatkan sejumlah wang untuk gaji pemain yang tidak diingini.

Tidak sopan untuk mendakwa bahawa Phil Jones, Marcos Rojo dan Sergio Romero kini tidak menawarkan apa-apa kepada United selain tiga nama tambahan dalam daftar gaji. Mereka tidak bermain satu minit bola sepak kompetitif di antara mereka musim ini, dengan Jones dan Romero ditinggalkan dari kedua pasukan Liga Perdana Inggeris dan Liga Juara-Juara, dengan berkesan menjadikan mereka tidak berguna sehingga Januari. Rojo membuat skuad Liga Perdana 25 pemain tetapi kenyataannya United mesti menggerakkan ketiga-tiga pemain ketika jendela perpindahan dibuka kembali. Ini adalah tanda tingkap musim panas mereka yang tidak cekap bahawa ketiga-tiga mereka masih ada.

Akibatnya, Solskjaer tidak lagi menyamakan kedudukan dengan pilihan bek tengah yang layak dalam skuadnya dan, ketika mengumpulkan 25 pemain untuk baki musim ini, dia hanya akan memiliki Axel Tuanzebe sebagai cadangan yang disahkan untuk Harry Maguire dan Victor Lindelof, serta anak muda seperti Teden Mengi.

Orang Norway mungkin mempunyai keputusan untuk membuat Eric Bailly, oleh itu, memandangkan betapa rentannya kecederaan Ivorian. Sekiranya United tidak dapat bergantung pada Bailly, mereka akan berada di pasaran untuk mendapatkan bek tengah Januari di tengah minat terhadap Dayot Upamecano RB Leipzig. Banyak yang akan bergantung pada bentuk dan kecergasan Maguire dan Lindelof hingga saat itu dan apakah Bailly dapat kembali dalam bentuk yang siap untuk mencabar mereka dengan Tuanzebe.

Di lini tengah, ramai yang kini menjangkakan penjualan Paul Pogba setelah mendapat komen terbaru dari skuad pasukan kebangsaan Perancis. Kali ini mereka datang dari pengurus Didier Deschamps dan bukannya pemainnya sendiri, tetapi pesannya sangat jelas: Pogba tidak senang di United dan akan menyukai perpindahan ke Real Madrid. Dan sebenarnya United tidak senang dengan Pogba hari ini. Bentuknya cukup lemah sejak awal musim baru dan lini tengah sekurang-kurangnya satu kawasan di mana United mempunyai pilihan.

Donny van de Beek mengatakan bahawa dia sudah bersedia untuk lebih banyak peluang pasukan pertama dan mereka mungkin akan datang tidak lama lagi, sama ada Pogba akan bertahan menjelang akhir Januari atau tidak.

Ini tidak bermaksud United tidak akan mahu menggantikan pemain Perancis itu, dengan kapten Aston Villa, Jack Grealish, pilihan utama penyokong untuk masuk. Seperti Upamecano di posisi bek tengah, namun, Grealish mungkin tidak dapat dicapai pada Januari.

Perkara yang sama dapat dikatakan mengenai sasaran sayap kanan United, Jadon Sancho, tetapi dengan Amad Diallo dari Atalanta bersiap untuk turun di Manchester pada Tahun Baru, United akan mengesahkan sekurang-kurangnya satu penambahan skuad mereka.

Terdapat juga harapan di tembok Old Trafford bahawa rakan pemain sayap remaja, Facundo Pellistri, akan siap untuk berperanan sebagai pasukan pertama dalam beberapa bulan mendatang juga, yang dapat mengimbangi perlunya pertukaran segera Sancho

Jesse Lingard boleh menjadi antara yang akan berangkat kerana kontraknya habis. Baik dia dan Juan Mata melihat perjanjian mereka akan berakhir pada musim panas, walaupun anda mengesyaki United akan berminat untuk menjaga Mata hingga akhir musim, berdasarkan bentuk yang ditunjukkannya dalam beberapa minggu terakhir.

Satu yang disahkan keluar dari skuad ialah Odion Ighalo, yang akan kembali ke kelab induk China Shanghai Shenhua setelah hampir setahun dipinjamkan di United. Sebenarnya, itu tidak boleh memberi kesan besar kepada skuad Solskjaer setelah Edinson Cavani tiba pada musim panas. United mempunyai pilihan ke depan dan mereka akan yakin bahawa mereka berada di posisi lain, walaupun Januari dapat melihat perubahan yang cukup baik untuk skuad pasukan pertama mereka.

Pasukan pasukan pertama 25 pemain United yang ideal:

Penjaga gol: David de Gea, Dean Henderson, Nathan Bishop.

Pertahanan: Aaron Wan-Bissaka, Brandon Williams, Victor Lindelof, Harry Maguire, Axel Tuanzebe, Eric Bailly (atau CB baru), Luke Shaw, Alex Telles.

Pemain tengah: Fred, Scott McTominay, Nemanja Matic, Donny van de Beek, Paul Pogba (atau pengganti), Juan Mata, Bruno Fernandes, Daniel James, Amad Diallo, Facundo Pellistri.

Penyerang: Anthony Martial, Edinson Cavani, Marcus Rashford, Mason Greenwood.

via (MEN)