Preview Tactical - West Ham vs Manchester United

Preview Tactical - West Ham vs Manchester United esok dengan Ole Gunnar Solskjaer mencari kemenangan keempat berturut-turut liga.

Preview Tactical - West Ham vs Manchester United

Manchester United menentang West Ham United esok dengan Ole Gunnar Solskjaer mencari kemenangan keempat berturut-turut liga.

Preview Tactical - West Ham vs Manchester United
Preview Tactical - West Ham vs Manchester United



Manchester United kembali ke aksi Liga Perdana esok di mana mereka menentang West Ham United di Stadium London. Dengan London berada di tahap 2, The Hammers akan menyambut 2,000 peminat buat pertama kalinya sejak Mac kerana pengurus David Moyes. Moyes mencatat kemenangan pertamanya ke atas Red Devils sejak dipecat sebagai bos Man Utd pada tahun 2014.


Ole Gunnar Solskjaer akan mencari kemenangan keempat berturut-turut liga, dan kesembilan di jalan, ketika Manchester United. Dia berharap dapat menghilangkan kenangan kekalahan Liga Champions Eropah menentang Crystal Palace pada hari Rabu.

Man United melancong ke West Ham pada Minggu dini hari dan berikut adalah perkara yang perlu diperhatikan di Stadium London.


Rotasi Pemain


Luke Shaw adalah satu-satunya pemain Man Utd yang tidak tersedia untuk Solskjaer kerana Phil Jones dikeluarkan dari skuad Liga Perdana Inggeris. Namun masa permainan Leipzig pada hari Selasa membuat perubahan tidak dapat dielakkan.


Adalah logik untuk memulakan Fred, memandangkan dia tidak akan terbang ke Jerman, dan Solskjaer mempunyai kelebihan kerana dapat memutar lini tengahnya tanpa merendahkan kualitinya. Paul Pogba, Donny van de Beek dan Nemanja Matic semuanya berada di bangku simpanan pada pertengahan minggu dan dua orang mungkin berada dalam barisan untuk kembali ke XI.


Kembali ke Klasemen Empat Teratas


Ia adalah sesuatu yang nyata tetapi Manchester United hanya ketinggalan lima mata pertama dengan permainan di tangan dan dapat mengakhiri malam ini di tangga empat teratas. Kemenangan akan membawa mereka ke atas West Ham dan Leicester di tempat keempat tidak bermain di Sheffield United sehingga Ahad.



Pemilihan Pemain Midfield Manchester United  

Pemilihan Pemain Midfield Manchester United
Pemilihan Pemain Midfield Manchester United 


Pengurus Manchester United Ole Gunnar Solskjaer mempunyai banyak pilihan di bahagian tengah untuk dipilih menentang West Ham.


Ketinggalan Donny van de Beek dari XI awal untuk menghadapi Paris Saint-Germain pada pertengahan minggu mungkin mengecewakan beberapa penyokong Manchester United. Tetapi tidak akan mengejutkan mereka.


Penyokong United terdesak untuk melihat lebih banyak pemain musim panas mereka yang baru memulakan satu perlawanan Liga Perdana sejak bergabung dari Ajax.


Ole Gunnar Solskjaer memilih duo Fred dan Scott McTominay yang bertenaga menentang juara Ligue 1. Selepas persembahan terbaik mereka di Parc des Princes pada bulan Oktober. Bos Manchester United sering memilih bahagian penting dalam permainan penting untuk memberikan lapisan perlindungan tambahan kepada empat pemain belakang Manchester United.


Van de Beek diperkenalkan dengan baki 11 minit tetapi menjadi penonton ketika Neymar memastikan kemenangan untuk PSG pada peringkat akhir.


Hasilnya mungkin berkat menyamar pemain Belanda itu yang dapat kembali ke kesebelasan utama ketika pertembungan Liga Perdana Inggeris hari ini menentang West Ham.



Bermain dengan 3 Center Back


Pasukan West Ham sama hebatnya dengan pengurus mereka tetapi mereka berada di tangga kelima dalam Liga Perdana Inggeris. Meraka bermain dibawah David Moyes yang merupakan pekerja tanpa pamrih dengan orang sasaran dan bakat apa pun berfungsi.


Moyes telah berada di kedudukan tiga belakang untuk sebahagian besar musim ini tetapi West Ham bukan pasukan dengan kedudukan yang menuntut Man Utd menyamai formasi mereka. Ole Gunnar Solskjaer meraih keseimbangan yang tepat di Southampton - kelima memasuki hujung minggu lalu - dengan beralih ke berlian dan Manchester United semestinya menang dengan lebih selesa.


Memandangkan Man Utd, dilucutkan Fred tetapi dengan Axel Tuanzebe tersedia, perlu poin di Leipzig pada hari Selasa, kembali ke tiga belakang dapat dilaksanakan dan West Ham adalah tindakan pemanasan yang berpotensi.



Meneruskan Kejayaan Rekod


Aneh tetapi benar: Kekalahan terakhir Liga Perdana Inggeris adalah di Liverpool, sepanjang 16 Januari, ketika Inggeris tidak mencatatkan satu kes coronavirus.


Larian United di jalan domestik sejak itu sungguh luar biasa yaitu 2 seri dan 9 kemenangan. Pertunjukan liga terbaik mereka musim ini telah menjauhkan diri dari Old Trafford (Everton dan Southampton) dan keyakinan mereka tidak harus lekang dengan kekalahan kepada Paris Saint-Germain.


Namun, Manchester United hanya menang sekali di Stadium London (pada Januari 2017) dan itu adalah satu-satunya kemenangan mereka di West Ham dalam enam perlawanan terakhir di liga.



Martial Harus dicadangkan


Edinson Cavani telah memulakan dua kali musim ini dan Anthony Martial mempunyai lima kali lebih banyak permulaan tetapi pemain Uruguay itu mempunyai lebih banyak gol. Martial belum mencapai angka skuadnya musim ini, berusia 25 hari ini dan lebih konsisten lima tahun lalu.


Pemain Perancis itu mensia-siakan peluang yang sangat baik ketika menentang Everton dan West Brom yang tidak membebankan Manchester United tetapi pada Rabu malam kelalaiannya berjaya dilakukan. Ketersediaan Mason Greenwood bermaksud United dapat menjatuhkan Martial dengan mudah dan masih melakukan serangan seimbang dan menakutkan yang belum pernah dilihat sebelumnya di Stadium London.