Ed Woodward mengeluarkan rancangan perpindahan Manchester United

Naib ketua eksekutif Manchester United, Ed Woodward sekali lagi menyokong Ole Gunnar Solskjaer. Ed Woodward menegaskan akan disokong dalam transfers.

Ed Woodward mengeluarkan rancangan perpindahan Manchester United


Naib ketua eksekutif Manchester United, Ed Woodward sekali lagi menyokong Ole Gunnar Solskjaer. Ed Woodward menegaskan dia akan disokong dalam pasaran perpindahan.

Ed Woodward mengeluarkan rancangan perpindahan Manchester United
Ed Woodward mengeluarkan rancangan perpindahan Manchester United



Pegawai Manchester United telah didorong oleh persembahan pasukan di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjaer. Baru-baru ini serta “tanda-tanda positif” yang mereka lihat di tempat latihan.


Naib pengerusi eksekutif Ed Woodward memberitahu pertemuan forum peminat Manchester United. Dia Menegaskan Solskjaer mempertahankan kepercayaan kelab. Sambill mengakui konsistensi diperlukan untuk melangkah ke peringkat seterusnya dan memenangi trofi.


Woodward mendedahkan bahawa tanda-tanda pada hari perlawanan dan dalam latihan membantu Manchester United. Untuk terus percaya bahawa mereka mempunyai orang yang tepat di Solskjaer.


Ketua Bersatu itu bercakap dengan wakil penyokong Zoom pada pertemuan forum peminat Manchester United yang diadakan pada 20 November. Dan menjelaskan mengapa dia didorong oleh apa yang dilihatnya di bawah Solskjaer.


Ed Woodward mengatakan, “apa saja yang berlaku di atas lapangan adalah priority kami, walaupun tanpa penonton di Old Trafford”. Woodward juga telah melihat 14 kemenangan Manchester United sejak bulan april lalu memasuki posisi ketiga klasemen di EPL. Woodward juga menyinggung tentang kejayaan Man Utd di Liga Champions Eropah saat meraih kemenangan melapan PSG dan Leipzig.


Ed Woodward pun telah menyadari perlu banyak berkerja keras untuk capai perform yang konsisten untuk menjadi title challengers. Namun Woodward juga mengatakan ia telah melihat beberapa tanda positif di atas lapangan maupun saat training. Hal itu membuat dia lebih percaya kepada Ole Gunnar Solkjaer.


Woodward juga membahas jendela perpindahan musim panas Manchester United dan menegaskan bahawa kelab telah “menyampaikan” apa yang telah mereka capai semasa jendela yang terkena pandemi COVID-19.


Dia juga memberitahu penyokong bahawa kelab itu akan terus menyokong Solskjaer, tetapi mencadangkannya akan datang pada jendela perpindahan musim panas dan bukannya melakukan lebih banyak perniagaan pada bulan Januari.


United menandatangani Bruno Fernandes dari Sporting Lisbon pada Januari lalu, tetapi masih menjadi jendela sukar untuk membeli kelab.


Manchester United memecah kesunyian mengenai rancangan Project Big Picture dan pengembangan Liga Champions

Man Utd terlibat dalam rancangan Project Big Picture dengan Liverpool. Man Utd mengadakan perbincangan mengenai Liga Champions Eropah yang diperluas.


Ketua Manchester United, Ed Woodward, mendakwa penglibatan kelab itu dalam rancangan Project Big Picture. Dan ditolak untuk reformasi dalam permainan Inggeris didorong oleh keinginan untuk “piramid yang mampan dan kukuh dari segi kewangan”.


Man Utd dan Liverpool telah mengusahakan cadangan itu dengan ketua EFL, Rick Parry. Tetapi rancangan itu mendapat kritikan dari kelab lain, Persatuan Bola Sepak dan Liga Perdana.


Dalam beberapa hari Liga Perdana mengatakan bahawa semua 20 kelab. Anggotanya telah “sebulat suara bersetuju bahawa Project Big Picture tidak akan disokong atau dikejar oleh Liga Perdana Inggeris”.


Tetapi Woodward, naib ketua eksekutif Man Utd, telah menolak beberapa kritikan terhadap rancangan tersebut. Termasuk bahwa itu adalah perampasan kuasa dari dua kelab terbesar Liga Perdana.


Woodward mendedahkan Man Utd juga banyak terlibat dalam perbincangan mengenai masa depan Liga Champions Eropah. Dengan perbincangan mengenai peringkat kumpulan yang diperluas dari 2024 dan seterusnya.


Tetapi, ketika berbicara di forum peminat, dia mengatakan bahawa penyokong akan tetap “berada di pusat pemikiran kita”. Dan menegaskan kembali komitmen Manchester United untuk Liga Perdana yang kuat.


Ed Woodward menjamin akan selalu memperhatikan peminat Manchester United, baik itu di kompetisi Prrmier League, ECA maupun liga UEFA. Dia juga menambahkan bahwa pertandingan tidak ada gunanyanya jika tanpa penyokong.