Denis Zakaria Sangat Sempurna Untuk Gantikan Paul Pogba di Manchester United

Pengurus Perancis, Didier Deschamps mennyatakan Paul Pogba tidak senang dengan Manchester United yang mencadangkannya.
Denis Zakaria Sangat Sempurna Untuk Gantikan Paul Pogba di Manchester United
Denis Zakaria Sangat Sempurna Untuk Gantikan Paul Pogba di Manchester United



Pengurus Perancis, Didier Deschamps mennyatakan Paul Pogba tidak senang dengan Manchester United yang mencadangkannya di tengah spekulasi masa depannya.

Jeda antarabangsa kedua musim Liga Perdana dan peminat Manchester United pasti tertanya-tanya apakah masa depan Paul Pogba di kelab itu akan dibincangkan di akhbar Perancis.

Ini menjadi kejadian biasa bahawa situasi Pogba di United dibincangkan secara mendalam setiap kali pemain tengah itu pergi ke Clairefontaine untuk tugas antarabangsa.

Kembali pada bulan Oktober, Pogba secara terbuka menggoda prospek untuk bergabung dengan rakan senegaranya, Zinedine Zidane di Real Madrid ketika kontrak United menjelang akhir. Dia berkata: "Kita semua telah mendengar perkara-perkara ini yang telah dikatakan. Apa yang harus dijawab? Ya, semua pemain bola ingin bermain untuk Real Madrid. Mungkin ia adalah mimpi. Ini adalah impian bagi saya, mengapa tidak satu hari nanti? Sebagai Saya telah mengatakan, saya berada di Manchester United dan saya suka kelab saya. "

Berikutan komennya, Pogba baru memulakan dua perlawanan di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjaer dan dengan cepat merosot perintah dengan United berkembang maju dengan perkongsian tengah Scott McTominay dan Fred. Pengurus Perancis, Didier Deschamps memicu spekulasi mengenai masa depannya awal bulan ini dengan menunjukkan bahawa pemenang Piala Dunia tidak senang dengan kedudukannya di Old Trafford.

Dia berkata: "Paul, saya mengenalnya dengan baik dan dia mengenali kumpulan itu dengan baik. Dia berada dalam situasi dengan kelabnya di mana dia tidak boleh gembira, baik dengan masa bermainnya, maupun dengan kedudukannya."

Setelah kembali dari kecederaan, Pogba kebanyakannya menggunakan markas tengah bersama Nemanja Matic dalam peranan yang lebih dalam daripada rakan kreatifnya Bruno Fernandes. Banyak pihak berpendapat bahawa peranan ini menyekat sifat terbaiknya dan memberi kesan negatif kepada pasukan United memandangkan kurangnya disiplin pertahanannya. Ini juga dapat menjelaskan mengapa Solskjaer lebih suka menggunakan McTominay dan Fred dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Bekas bintang United, Gary Neville mengusulkan idea untuk memanfaatkan kedua Pogba dan Fernandes dalam sistem 4-3-3 yang digunakan untuk memberi kesan buruk oleh pesaing United, Liverpool dan Manchester City dalam perjalanan menjulang gelaran Liga Perdana.

Sistem Jurgen Klopp terdiri daripada tiga orang pemain tengahnya yang memberikan tenaga dan dinamisme untuk membolehkan pasukan kreatif Andy Robertson dan Trent Alexander-Arnold menyediakan tiga pemain depan terkenal Roberto Firmino, Mohamed Salah dan Sadio Mane. Di Etihad, Guardiola sering mengerahkan dua pemain tengah yang menyerang, seperti Bernardo Silva, Kevin De Bruyne atau David Silva, untuk membelah pasukan dengan hantaran tajam ke garis depan yang pantas.

Dua gaya berbeza dengan satu penyebut yang sama - pemain tengah bertahan. Tidak mengejutkan apabila penangkapan Fabinho 40 juta pound dari Liverpool dari Monaco mengakibatkan pasukan Klopp menjulang gelaran Liga Juara-Juara dan Liga Perdana sementara City mendominasi bola sepak domestik di England dengan Fernandinho di puncak kemampuannya sebagai sauh di gelandang Guardiola.

Untuk melaksanakan cadangan Neville, United memerlukan pemain tengah pertahanan yang dinamis dan bersaing yang dapat memberikan sokongan kepada empat pemain belakang sambil membiarkan Fernandes dan Pogba mengekspresikan diri. Nemanja Matic adalah DM paling semula jadi dalam skuad United tetapi tidak cukup bergerak untuk memainkan peranan seperti itu sementara terdapat keraguan terhadap kemampuan pertahanan semula jadi Fred.

Penyelesaian untuk masalah itu ialah bintang Borussia Monchengladbach, Denis Zakaria. Pemain berusia 23 tahun itu berubah dari kekuatan ke kekuatan setelah bergabung dengan pasukan Bundesliga dari BSC Young Boys pada tahun 2017, membantu pasukan Jerman itu layak ke Liga Champions musim lalu.

Berdiri sejauh 6 kaki 2in, Zakaria adalah tokoh hebat di tengah lini tengah dan pernah dibandingkan dengan Pogba serta legenda Arsenal, Patrick Vieira pada masa lalu. Dia berkata: "Saya pernah dibandingkan dengan [Patrick] Vieira dan [Paul] Pogba - dua pemain yang sangat saya hormati dan, dengan cara tertentu, dilihat sebagai role model. Apabila saya menonton video mereka, saya rasa saya ingin main dengan cara itu. "

Zakaria rata-rata 7.74 duel pertahanan setiap 90 minit untuk Monchengladbach sepanjang tahun kalendar yang lalu, hanya Fred (10.80) yang berjaya lebih banyak daripada pemain tengah United. Walaupun pemain Brazil itu memperoleh rata-rata yang lebih baik, Zakaria mempunyai tahap kejayaan yang jauh lebih tinggi, memenangi 70 persen duel yang luar biasa dibandingkan dengan 54 persen Fred. Peratus pertahanan pertahanan Zakaria sekali lagi lebih unggul daripada semua pemain tengah United yang lain.

Sebagai perbandingan, kadar kejayaan Zakaria juga lebih baik daripada Declan Rice dari West Ham (58.8) dan Lefester Wilfred Ndidi (62.2) yang telah disebut sebagai pengganti berpotensi jangka panjang untuk Matic. Tahap kejayaannya membolehkan Zakaria memenangi kembali kepemilikan dengan bersih, dengan rata-rata kurang pelanggaran per 90 daripada semua pemain tengah lain yang disebutkan.

Tambahan pula, pemain muda itu begitu dominan di udara seperti di lapangan, memenangkan 58 peratus duel udara untuk pasukan Jerman, sekali lagi lebih banyak daripada pemain tengah United yang lain seperti juga Rice dan Ndidi. Zakaria bukan sahaja unggul di bahagian pertahanan, dia juga memiliki jarak lulus yang mengagumkan yang menjadikannya sempurna untuk 4-3-3 bersama Pogba dan Fernandes. Pemain tengah Switzerland itu telah melengkapkan 73 peratus hantaran panjangnya ketika bersama Monchengladbach, kadar penyelesaian yang lebih baik daripada Pogba (63) dan Fernandes (50).

Zakaria tidak akan datang murah tetapi yurannya masih cenderung lebih murah daripada menandatangani Rice atau Ndidi kerana Leicester atau West Ham tidak mempunyai tekanan untuk menjual. Kedatangannya di Old Trafford akan membolehkan Pogba bermain di posisi pilihannya dan dapat menandakan era baru di Old Trafford. via (MEN)