Manchester United telah diberikan ultimatum perpindahan Jack Grealish

Manchester United Malaysia News - Manchester United telah Mengesankan Transfers Jack Grealish bintang Aston Villa dan pemain England.
Manchester United telah diberikan ultimatum perpindahan Jack Grealish
Manchester United telah diberikan ultimatum perpindahan Jack Grealish


Manchester United telah Mengesankan transfers Jack Grealish bintang Aston Villa dan pemain England. Dengan segala hormat kepada Aston Villa, anda tidak dapat menyaksikan persembahan Jack Grealish untuk England menentang Belgium pada hari Ahad malam dan menyangka bahawa ini adalah pemain yang bukan 'enam besar'.

Ini adalah tanda keseimbangan dan intrik Liga Perdana musim ini bahawa salah satu pemain bola sepaknya yang paling mengagumkan bermain untuk pasukan yang, musim lalu, adalah pasukan pilihan untuk diturunkan. Panjang dan pendeknya ini? Itu Grealish tergolong dalam Liga Juara-Juara, dalam pasukan yang bersaing untuk merebut gelaran liga. Itu Grealish adalah antara yang terbaik di liga dan boleh ada sedikit hujah mengenainya. 

Pasukan Gareth Southgate tidak bernasib baik apabila ketinggalan 2-0 di Belgium, tetapi selepas itu permainan dikuasai oleh Grealish, memulakan pertandingan kompetitif pertamanya untuk Three Lions. Dia membayangi semua orang, bahkan raja Liga Perdana Man City, Kevin de Bruyne dan pengganti Jadon Sancho, bakal bintang Liga Perdana masa depan dan rakan perpindahan Manchester United.

Sudah jelas untuk melihat mengapa Ole Gunnar Solskjaer begitu berminat dengan idea United menandatangani Grealish pada musim panas. Pemain dari Norway itu membuat kekagumannya terhadap pemain itu jelas setelah seri 2-2 dengan Villa pada Disember lalu di mana Grealish telah bersinar lebih cerah daripada pemain United dan dijuluki "pemain terbaik di lapangan" oleh Solskjaer.

Gambaran kualiti kekal Grealish adalah kenyataan bahawa Bruno Fernandes adalah satu-satunya bintang United yang kini sepadan dengan kapten Villa untuk mendapatkan gol dan membantu musim ini.

MEN melaporkan pada bulan Februari bahawa United telah meningkatkan minat mereka terhadap Grealish dan dia mengatasi rakan senegaranya James Maddison dalam pemikiran perpindahan kelab ketika jendela musim panas semakin dekat. Namun Villa dengan tepat memberikan harga yang tinggi pada kapten mereka, yang tidak mungkin menimbulkan keributan dan menuntut untuk pergi, seperti cintanya kepada kelab masa kecilnya.

Ketika pemain berusia 25 tahun itu menuliskan kontrak lima tahun baru di Villa Park pada bulan September, ia hampir mengakhiri saga dan United telah mengalahkan Donny van de Beek pada saat itu.

"Ini adalah kelab saya, rumah saya dan saya sangat gembira di sini," kata Grealish yang tersenyum. "Pemilik telah menjelaskan kepada saya betapa ambisius mereka dan bagaimana mereka ingin membina Aston Villa. Ada masa-masa menarik di masa depan dan saya sangat gembira dapat menjadi sebahagian daripadanya."

Menandatangani pemain Ajax dengan bayaran awal £ 35 juta, mungkin kurang dari setengahnya untuk memberi hadiah kepada Grealish dari Villa, memang merupakan langkah bijak. Ramai yang percaya Van de Beek, walaupun awalnya perlahan, akan berkembang menjadi pemain penting di Old Trafford dan disebut-sebut sebagai pewaris jangka panjang Paul Pogba.

Tetapi dengan setiap persembahan Grealish, nampaknya semakin baik dengan setiap permainan yang dimainkannya musim ini, ada rasa yang semakin meningkat bahawa seseorang akan bertukar musim panas depan. Tidak ada sebab mengapa ia tidak boleh bersatu. Grealish memiliki semua sifat yang mereka mahukan dalam diri seorang pemain: bakat semula jadi yang luar biasa, etika kerja yang hebat di lapangan dan penyombong yang hampir unik baginya, yang berbatasan dengan kesombongan - jenis yang baik.

Semua orang memerlukan sedikit masa untuk menyedari kemampuan sebenar Grealish. Jangan lupa dia bermain di Kejuaraan 18 bulan yang lalu. Gareth Southgate pada mulanya enggan memasukkannya ke dalam pasukannya di England tetapi sekarang mengatakan bahawa dia "100 %" menaikkan perintah untuk Three Lions.

Tetapi United telah menyukainya selama beberapa waktu dan tidak mungkin mereka harus mematahkan pandangan mereka sekarang.

Musim panas akan datang mungkin memberikan ultimatum ketika datang ke Grealish; kemungkinan pilihan antara dia dan sasaran lama Sancho. Atau pilihan sama ada mahu mengekalkan Pogba atau mencuba dan menandatangani Midlander.

Keajaiban terbaru Grealish mungkin telah memberitahu United apa jawapan mereka.