Ed Woodward akan Digantikan, Sir Alex Dukung Penuh Rashford

Calon Penggantian Untuk Woodward akan Bergabung dengan Manchester United pada Jun 2021.
Manchester United Malaysia News - Ed Woodward akan Digantikan Sir Alex Dukung Penuh Rashford
Manchester United Malaysia News - Ed Woodward akan Digantikan, Sir Alex Dukung Penuh Rashford


Ed Woodward akan Digantikan, Sir Alex Dukung Penuh Rashford

Calon Penggantian Untuk Woodward akan Bergabung dengan Manchester United pada Jun 2021. Penggantian naib ketua eksekutif Manchester United, Ed Woodward, akan bergabung dengan Manchester United pada Jun 2021.


Berita besar disebarkan semalam melalui The Sun. The Sun melaporkan bahawa United memandang Marcel Brands sebagai, “calon terkemuka” dalam mencari Pengarah Sukan pertama mereka.


Pemain Belanda berusia 58 tahun itu hanya berada di Everton selama 2 tahun. Pada masa itu telah menyaksikan kedatangan pengurus tertinggi di Carlo Ancelotti, ditambah dengan penambahan pemain yang lumayan seperti; James Rodriguez, Abdoulaye Doucoure dan Allan.


Siapa Marcel Brands Pengganti Naib Ketua Eksekutif Manchester United

Setelah menjadi pemain tengah tengah untuk beberapa pasukan Belanda pada tahun 80-an dan 90-an. Brands langsung menjadi peranan sebagai ‘Pengarah Bola Sepak’ pertamanya lebih dari 22 tahun yang lalu ketika dia menjadi bagian dari pakaian RKC Waalwijk hingga 2005.


Secara beransur-ansur, dia telah membina kariernya dengan terus menjadi Pengarah Bola Sepak. Dia selalu bergabung dengan kelab berstatus lebih tinggi daripada kelab yang dia tinggalkan. Pada tahun 2005, dia bergabung dengan kelab Manchester United yang terkenal sejak dua belas bulan yang lalu, AZ Alkmaar. Lima tahun kemudian pada tahun 2010 dia bergabung dengan PSV Eindhoven melakukan peranan yang sama di mana dia tinggal selama lapan tahun lagi.


Dia bergabung dengan Everton pada 2018 dalam perjanjian tiga tahun. kontraknya akan berakhir pada akhir musim ini dan Manchester United bukan satu-satunya kelab yang berminat. Nama Roma juga disebut-sebut seperti Brands tetapi adakah United boleh menawarkan pakej yang lebih menarik untuk Brands?


Naib ketua Eksekutif semasa, Ed Woodward berada di bawah tekanan besar dalam beberapa tahun kebelakangan. Dia dituntut untuk mendapatkan pengambilan pengurus dan pemain dengan betul, dan juga membuat keuntungan dari pengeluaran di kelab.


Adalah adil untuk mengatakan bahawa tidak semua keputusan Woodward telah merancang dan dengan dia berada di ‘pekerjaan teratas’ di United sejak 2012, sekarang ini waktunya bagi akauntan dari Essex untuk mundur atau beralih ke peranan yang lain dalam kelab?


Sir Alex Ferguson Mendukung Kempen Rashford


Sir Alex Ferguson yang hebat dari Manchester United telah memberi isyarat luar biasa untuk menyokong mereka yang memerlukan Krismas ini.


Marcus Rashford dari Manchester United menggoda pengikut media sosialnya dengan catatan mengenai Sir Alex Ferguson awal hari ini, sensasi menyerang United dan England menulis:


‘Apabila anda fikir Sir Alex tidak dapat menjadi lebih hebat … Tunggu sehingga anda mendengar apa yang baru dia lakukan …’


Rashford kemudian mendedahkan bahawa Sir Alex telah mengumumkan bahawa, dalam dana bersama hingga £ 2 juta yang dibuat dengan rakan karibnya Sir Michael Moritz, seorang dermawan Britain, mereka akan ‘memadankan setiap pound’ sumbangan pembaca kepada FareShare melalui rayuan Times.


Marcus Rashford telah memberikan contoh kemanusiaan dan kepemimpinan dengan kempennya. Kempennya yang tidak putus-putus untuk makan sekolah percuma untuk anak-anak di UK. Walaupun pemerintah pada awalnya menolak untuk menyokong kempennya. Marcus Rashford, MBE yang baru dihormati itu gigih dan memaksa beberapa U-Turn dari Perdana Menteri Boris Johnson.


Sir Alex Ferguson telah meminta lebih banyak pemain bola sepak untuk menggunakan profil mereka. Untuk kebaikan dan menyokong kempen Marcus Rashford. Demi membantu anak-anak, ketika dia berjanji untuk menggandakan sumbangan pembaca Times kepada badan amal makanan sebagai sebahagian daripada permintaan Krismas mereka.