Bekas Pengarah Sukan Roma Mendakwa Kesepakatan Smalling Adalah Hoax

Manchester United Malaysia News - Gianluca Petrachi, telah mendedahkan bahawa Roma menandatangani Chris Smalling sebagai hoax.
Bekas Pengarah Sukan Roma Mendakwa Kesepakatan Smalling Adalah Hoax
Bekas Pengarah Sukan Roma Mendakwa Kesepakatan Smalling Adalah Hoax


Bekas pengarah sukan Roma, Gianluca Petrachi, telah mendedahkan bahawa dia percaya Roma menandatangani Chris Smalling sebagai 'tipuan', dalam wawancara baru-baru ini dengan Corriere dello Sport.

Bekas pengarah sukan Roma, Gianluca Petrachi, telah mendedahkan bahawa dia percaya Roma menandatangani Chris Smalling sebagai 'hoax', dalam wawancara baru-baru ini dengan Corriere dello Sport.

Manchester United menandatangani Chris Smalling dari Fulham pada tahun 2010 dengan bayaran yang tidak didedahkan dan pemain pertahanan itu bermain untuk kelab selama 9 tahun ke depan, memenangi sejumlah piala pada masa itu termasuk dua gelaran Liga Perdana, Piala FA, Piala Liga , 3 perisai Amal, dan juga Liga Europa UEFA.

Namun, pada tahun 2019, setelah berada di kedudukan ke-6 Liga Perdana dan kedatangan Harry Maguire dari Leicester City dengan harga kira-kira 80 juta £, orang Inggeris itu dipinjamkan ke Roma di Itali untuk musim ini.

Dia bermain dengan sangat baik di Rom untuk musim 2019/20 di bawah pengurus Portugal, Paulo Fonseca, menunjukkan beberapa penampilan hebat di bahagian belakang dan membantu pasukannya menduduki tempat ke-5.

Sekembalinya, banyak peminat percaya bahawa, akibat 'krisis' yang sedang dilalui di belakang, ketika pasukan Ole Gunnar Solskjaer kebobolan 11 gol hanya dalam 3 perlawanan, Smalling akan kembali ke garis belakang Manchester United.

Apa pun, sehari setelah pasukan Red Devils menyerang tangan Tottenham Hotspur dari Jose Mourinho, Smalling dijual secara kekal kepada Roma dengan bayaran yang berpotensi meningkat menjadi £ 20 juta.

Masa bek tengah di Itali telah berjaya sepenuhnya dan dia disukai oleh rakan sepasukannya dan pangkalan peminat Roma, namun, menurut mantan pengarah sukan Roma dan bekas pemain Hutan Nottingham, Gianluca Petrachi, yang mengusahakan perjanjian pinjaman pada tahun 2019, menyangka langkah itu adalah tipuan sepenuhnya ketika pertama kali mendapat panggilan (Via Football Italia);

"Kami berusaha mendapatkan (Dejan) Lovren. Tetapi dia mahu menandatangani perjanjian tetap dan saya tidak membelanjakan € 15 juta untuk pemain yang mengalami masalah pangkal paha.

Bercakap dengan Corriere dello Sport, orang Itali itu berkata, “Seorang ejen Itali memanggil saya dan mengatakan kami boleh meminjam (Smalling). Saya fikir ia adalah tipuan. Smalling adalah salah satu pembela yang terancam punah. Saya terpaksa mengaitkannya dengan (Gianluca) Mancini, yang lebih bebas. " 

via (TUS)