Man Utd Transfers – Upamecano Siap Tinggalkan Leipzig

Man Utd Transfers – Dayot Upamecano akan meninggalkan RB Leipzig di tengah-tengah minat Manchester United dan ManCity.

Man Utd Transfers - Dayot Upamecano akan meninggalkan RB Leipzig di tengah-tengah minat Manchester United dan ManCity

Man Utd Transfers – Dayot Upamecano akan meninggalkan RB Leipzig di tengah-tengah minat Manchester United dan ManCity. Manchester United dan Man City adalah antara kelab yang dikaitkan dengan perpindahan pemain pertahanan RB Leipzig, Dayot Upamecan. Didakwa bahawa dia akan berpindah dari RB Leipzig pada akhir musim

Man Utd Transfers – Upamecano Siap Tinggalkan Leipzig
 Man Utd Transfers – Upamecano Siap Tinggalkan Leipzig


Dilaporkan Manchester United dan Manchester City sasaran Dayot Upamecano akan meninggalkan RB Leipzig pada akhir musim, itu telah diklaim.


Pemain Perancis itu adalah salah satu pemain pertahanan muda yang paling tinggi dalam bola sepak dunia dan selalu dikaitkan dengan perpindahan ke Liga Perdana. Apalagi kepada Man Utd Transfers.


Bersama dengan Man Utd dan City, Liverpool, Arsenal dan Bayern Munich semuanya dilaporkan memiliki minat pada pemain berusia 22 tahun itu. Kelab kelab tersebut sekarang mungkin mendapat kesempatan untuk menyelesaikan perpindahan.


Jan Aage Fjortoft mantan pemain bola sepak Liga Perdana Inggeris. Beliau yang sejak itu beralih ke karier di media Bild di Jerman yang membuat liputan bola sepak Eropah untuk . Melaporkan bahawa Upamecano akan pergi pada akhir musim Man Utd Transfers.


Beberapa kelab-kelab gergasi melakukan pengawasan situasi dengan teliti, seperti Liverpool, City dan United. Nama Bayern juga disebutkan tetapi mereka harus menunggu untuk melihat apa yang berlaku dengan masa depan David Alaba.


Upamecano menguatkan khabar angin mengenai perpindahan ke Man Utd Transfers ketika dia menyukai postingan media sosial yang mengaitkannya dengan calon perpindahan.


Pemain pertahanan Perancis itu menandatangani kontrak baru dengan pasukan Julian Nagelsmann pada musim panas. Namun itu tidak mengakhiri spekulasi, dengan kesepakatan itu malah mempertahankan nilainya di pasaran.


Leipzig boleh menjangka memperoleh keuntungan yang besar dari £ 9 juta yang mereka bayar untuk perkhidmatannya pada tahun 2017. Tetapi dengan Transfermarkt menghargai pemain pertahanan dengan harga £ 54 juta yang tinggi.


Pasukan Bundesliga dengan mudah dapat memperoleh angka yang lebih tinggi untuk jasanya, dengan bayaran yang dicadangkan berpotensi cukup. untuk berada di kedudukan lima besar perpindahan dalam sejarah United dan City.


Bayern dapat dilihat sebagai ancaman besar walaupun kerana sejarah mereka yang kaya dengan merebut pemain berbakat dari pesaing Bundesliga mereka. (Man Utd Transfers) via (MEN)