Man Utd Siapkan £62 juta Untuk Niguez dari Atletico

Man Utd - berusaha untuk menghidupkan kembali minat mereka terhadap Saul Niguez untuk mendatangkannya ke Manchester United transfers musim panas.

Man Utd akan ‘menyambung semula’ rundingan perpindahan pada Januari dalam usaha menandatangani sasaran Ed Woodward sebanyak 62 juta pound. Manchester United ingin melakukan beberapa gerakan besar pada tahun 2021 dengan rancangan perpindahan sudah ada.

Man Utd Siapkan £62 juta Untuk Tranfers Niguez dari Atletico

Man Utd Siapkan £62 juta Untuk Tranfers Niguez dari Atletico
Man Utd Siapkan £62 juta Untuk Tranfers Niguez dari Atletico


Man Utd dilaporkan telah berusaha untuk menghidupkan kembali minat mereka terhadap Saul Niguez di Tahun Baru. Ole Gunnar Solskjaer akhirnya kecewa dengan perniagaan transfers Manchester United pada musim panas setelah kelab gagal mendapatkan sasaran utama mereka.


Dan nampaknya MU tidak putus asa untuk menandatangani bakat utama lain pada Januari. Menurut gerai Sepanyol Todofichajes, ManUtd telah memperuntukkan Niguez sebagai sasaran No 1 mereka. Dikatakan bahawa United pertama kali mencatatkan minat mereka pada bulan Mac, walaupun tawaran tidak pernah dibuat pada musim panas.


Tetapi rundingan dikatakan telah berlangsung dan Manchester United dilaporkan akan membuat pendekatan pada bulan Januari. Laporan itu seterusnya menunjukkan bahawa Man Utd yakin akan mencuri Niguez dari Atletico Madrid.


Gergasi La Liga walaupun dilaporkan bernilai Niguez pada £ 133 juta. Namun, United kononnya percaya £ 62 juta akan mencukupi untuk menyelesaikan perjanjian untuk pemain berusia 25 tahun itu. Niguez telah terbukti menjadi aset serba boleh untuk Diego Simeone selama bertahun-tahun, bermain di sebelah kiri dan di bahagian tengah di bahagian tengah. Dia juga sering mengisi posisi bek kiri, tetapi dia mungkin akan memberikan beberapa pertandingan di kedudukan luas di United.


Jadon Sancho adalah sasaran No 1 Man Utd untuk tranfers

Jadon Sancho adalah sasaran No 1 Man Utd untuk tranfers
Jadon Sancho adalah sasaran No 1 Man Utd untuk tranfers



Mereka sepanjang musim panas dan pada awalnya nampaknya kesepakatan akan selesai. Borussia Dortmund menuntut 108 juta pound dan ManUtd tidak mahu memenuhi harga permintaan itu. Perbincangan berlanjutan hingga minggu-minggu terakhir jendela perpindahan, tetapi ManUtd segera mengalihkan perhatian mereka ke sasaran lain.


Manchester United akhirnya menandatangani Alex Telles dan Edinson Cavani pada tarikh akhir untuk meningkatkan pilihan Solskjaer. Perjanjian juga dipersetujui dengan Atalanta untuk menandatangani Amad Traore, yang akan berpindah ke Man Utd pada Januari. 


Minat United terhadap Niguez menunjukkan mereka mungkin berpindah dari mencuba menandatangani Sancho. Pemain antarabangsa England itu dijangka menarik minat ramai pada musim panas tahun depan, walaupun dia berjuang untuk mendapatkan penampilannya musim ini. via (express)