Man Utd Terkini - Manchester United Memperoleh kemenangan 2-0 atas Everton

Edinson Cavani menjaringkan satu lagi pemenang akhir untuk Manchester United. Ketika The Reds melangkah ke separuh akhir Piala Carabao.

Manchester United Memperoleh kemenangan 2-0 atas Everton

Manchester United Memperoleh kemenangan 2-0 atas Everton
Manchester United Memperoleh kemenangan 2-0 atas Everton


Manchester United melakukan perjalanan ke Goodison Park malam ini untuk mengalahkan Everton. Dengan tempat di empat terakhir Carabao Cup untuk merebut. Ole Gunnar Solskjaer telah memilih untuk mengubah bungkusannya dengan permainan yang semakin tebal sepanjang musim. Laga penting Liga EPL menentang Leicester City yang dijadualkan untuk Boxing day.


Dean Henderson kembali ke tempat menggantikan David De Gea, yang kemungkinan akan menentang Leicester pada hari Sabtu. Axel Tuanzebe masuk di sebelah kanan pertahanan berikutan kecederaan pada Aaron Wan-Bissaka dengan Alex Telles kembali di sebelah kiri.


Eric Bailly telah bermula dalam kemenangan 3-0 atas Luton Town dan Brighton & Hove Albion pada pusingan sebelumnya. Diberi peluang lain bersama Harry Maguire, yang menjadi kapten pasukan.


Paul Pogba kembali setelah jatuh ke bangku simpanan dalam kemenangan 6-2 ke atas Leeds United pada hujung minggu. Paul bermula di samping Donny van de Beek di bahagian tengah lini tengah. Nemanja Matic duduk dalam memegang intan di tengah bersama Bruno Fernandes


Edinson Cavani akan berharap dia dapat menjaringkan gol melawan The Toffees. Seperti yang dilakukannya dalam pertandingan liga pada bulan November dan rakannya Mason Greenwood dalam serangan.

Skuad Utama : Henderson, Maguire, Tuanzebe, Bailly,  Alex Telles, Matic, B Fernandes,  Pogba, Van De Beek, Cavani, Greenwood.

Pengganti: Lee Grant, Luke Shaw, Timothy Fosu-Mensah, Fred, Jesse Lingard, Marcus Rashford, Anthony Martial.


Perlawanan Everton vs Man Utd

Perlawanan Everton vs Man Utd | Source WhoScored


Full Time

90 + 5'- Everton tidak mempunyai lelaki di belakang dan kaunter United mendapati Martial bebas, dia meletakkannya melewati Olsen, United 2-0 dan ada wisel penamat.

90 + 4'- Shaw ditempah, kerana membuang masa. Jangan bimbangkan Evrton.
United meregangkan Everton ke depan, Fernandes dengan peluang untuk menembak, mengepit palang.
Kini Olsen menewaskan United 3-on-2.

90 + 3'- United memenangi satu sudut dan menjauhkan jam lebih jauh.
Tembakan Godfrey tersekat, sudut Everton. Singkatnya, Sig mencoretnya di dalam kotak, dan Henderson mengaku dengan baik.

90 + 2'- Tuanzebe dan Martial telah ditempah, tetapi sangat menghiburkan bagi para Toffees.

90'- Ancelotti melemparkan Cenk Tosun kepada Doucoure.
Bernard memenangi sepakan percuma di tepi kotak. Sig inswinger, Godfrey berjaya tetapi berjaya mengatasinya.
Everton kelihatan seperti mereka bermain untuk penalti, dan akan membayarnya. Lima minit ditambah.

88'- Matlamat. Cavani memotong dari kanan, dan tembakan dengan kaki kirinya masuk ke tiang jauh, tidak ada peluang untuk Olsen. Godfrey dibiarkan mati.

87'- Gylfi mencuri bola dan mengelak Pogba, mendapati Iwobi dan hantaran silang Nigeria ke dalam kotak sedikit disambut oleh Sigurdsson yang terbang ke arahnya. Wow, ciould itu adalah sesuatu.

86'- Everton berpeluang untuk memecahkan .. dan meneka apa, meletakkan hantaran sekali lagi dan sebaliknya Fernandes di kawasan seluas. Dia bermain Martial dan pemain Perancis itu jatuh di belakangnya untuk melepaskan tembakan.

84'- Perubahan terakhir United adalah Luke Shaw untuk Telles, suka-suka-suka.

80'- Saya sedikit tenang, walaupun Everton tidak melakukan apa-apa selain melepaskan bola.
Bernard melepaskan kaki dan Pogba dengan bersyukur melepasi kotak di luar. Memberitahu untuk mengambil, memukulnya dengan baik.

68'- Everton berpeluang untuk memecahkan, DCL dengan bola dan meneka apa, salah meletakkan hantarannya ke Iwobi.
Sekarang Coleman melaju ke depan, dan kecepatannya ke DCL terlalu tinggi, dan penyerang itu tetap offside pula. Apa. The. Selamanya. Heck. Adakah. Ini.

67'- Benci mengatakan kata-kata, tetapi Everton kelihatan seperti mereka sudah bermain untuk penalti.
United mengejar gol sementara itu, Marcus Rashford (orang baik) dan Anthony Martial (tidak begitu banyak, menyelam) untuk Greenwood dan van de Beek.

65'- Mungkin hanya saya, tetapi Bernard membuang masa kecil. Tidak melakukan apa-apa sejak dia datang. Mungkin juga telah menghantar Anthony Gordon.
ICYMI, seberapa burukkah Richarlison busuk? Ini dia. Tidak, saya juga tidak melihat kad melintas.


61'- Mason Greenwood dengan kategori Pelakon Pembantu Terbaik di sana, menyelam ketika kaki Godfrey berada sekitar dua kaki dari mana-mana bahagiannya.

55'- Richarlison kelihatan berliku teruk - mungkin tulang rusuk patah? - dan tidak akan diteruskan, Bernard aktif sekarang.
Pemain pertama Pogba dalam buku ini, menurunkan Godfrey yang bertindih. Perubahan kedua berlaku sekarang, Tom Davies menggantikan Andre Gomes yang cukup tidak berkesan.

52'- Dari bola, Cavani meletakkan tangannya di wajah Mina yang agak turun secara teater. Tangan ke muka adalah tangan ke muka, dan Andy Madley tidak berminat.
2.000 Blues terang ketika Bailly melompat ke atas dan membuat serangan pertama ke Richy dengan bola yang melantun. Madley melakukan pelanggaran, tetapi tidak ada yang lain kerana pemain Brazil itu turun dengan teruk.

48'- Doumourm nutmeg Paul Pogba dan memulakan rehat, tetapi the Blues kehilangan hak milik.
Pelepasan yang lemah dari Godfrey membolehkan Tuanzebe mencari Cavani. Penyerang itu kelihatan terkawal dengan lengannya, tetapi melepaskan rembatannya ke jaring sisi. Mendapat sudut juga, diselamatkan oleh Olsen?
Everton melepasi Mina dan melakukan serangan di depan, umpan silang dari Iwobi (berusaha keras untuk tidak ketawa di sini) mengakhiri pergerakan itu.

46'- Tiada perubahan pada waktu rehat untuk kedua-dua belah pihak. Blues melakukan persiapan seperti 4-4-2 dengan Sig di sebelah DCL ketika United berada di tempat lawan.

'Grand Old Team' bermain di atas kapal layar ketika Everton muncul untuk babak kedua. Bolehkah pemain berkembang pada kebangkitan separuh masa pertama mereka?

Pemikiran Separuh Masa - Everton akhirnya tiba di Goodison, tiga puluh minit penuh selepas wisel pembuka. Masih boleh bermain pada 0-0.

Half Time


45 + 1'- Gomes melepaskan tendangan bebas di kawasan berbahaya tepat di dalam kawasan ketiga Everton. Fernandes mengejarnya .. tetapi Olsen turun dengan bijak dan menyelamatkan.
Terdapat wisel separuh masa, entah bagaimana masih 0-0.

44'- Ancelotti telah bercakap mengenai Bruno Fernandes' membunuh'pihaknya jika dibiarkan. Fikirkan Fernandes juga letih setelah bermain sepanjang minitnya. Dia tidak berjalan bebas seperti dulu, dan kini Everton dapat bertahan dengan lebih baik.
Akan ada satu minit masa ditambah.

41'- Everton mendorong ke depan lagi, dan Sigurdsson dapat melepaskan tembakan dari luar kotak dengan kaki kirinya, tetapi tidak ada jus di atasnya dan menetes ke Henderson.
Tottenham telah memenangi suku akhir yang lain, jadi Spurs, City dan Brentford di empat final sekarang.

38'- Coleman memenangi sudut lain dari Telles. Pemain lawan Gylfi, Godfrey cuba mengawal tetapi Maguire berjaya. The Toffees akhirnya muncul untuk pertempuran ini.

36'- Sigurdsson dan Godfrey bergabung dalam kotak penalti, dan pemain pertahanan itu mengalami cabaran berhampiran kotak enam yard .. tetapi Andy Madley tidak berminat dengan penalti.
Serangan lain dari the Blues dan mereka memenangi sepakan percuma sejauh 30 ela di sebelah kanan. Sigurdsson melorongkan bola dari hujung minggu. Di atas dinding dan Henderson terpaksa membuat simpanan. Bukan sudut paling atas, tetapi sudut untuk Blues.
Sig mengambil lagi, terlalu tinggi, dibersihkan.

34 '- Urutan pertama Everton dengan selusin hantaran yang lebih baik berfungsi bola dari belakang hingga ke satu sudut, yang pertama dari permainan. Sigurdsson untuk mengambil dari kanan, DCL menuju ke arah itu tetapi ia terus dan langsung di Henderson. Tembakan ke gawang, yay.

31'- Peluang sebenar Everton adalah jalan belakang yang buruk dari United, Dominic Calvert-Lewin cuba membuat sesuatu tetapi akhirnya hantaran yang buruk (siapa yang terkejut?) Membayarnya.
Richarlison dan Iwobi telah bertukar sisi, dan sekarang tidak ada bezanya.


28'- Sudut lain, dan kali ini Pogba menuju ke arahnya, tetapi tepat di Olsen. Lega.

25'- United semakin hampir. Greenwood bergerak ke tengah dari sebelah kanannya, membuat umpan silang dan kemudian menggelengkan kepalanya juga, melambung ke tiang kiri Olsen dengan gawang yang ditewaskan.

24'- Kami berada di tangga suku permainan, dan pemain Everton pastinya kelihatan seperti ini adalah permainan keempat mereka dalam masa sekitar sepuluh hari. Sementara itu, United melakukan sembilan perubahan dan mempunyai pemain yang lebih segar di atas padang.

22'- Sigurdsson memiliki bola di dalam kotak, mengalahkan beberapa orang lelaki sebelum kehilangan bola ketika mencoba menggiring bola. Itu adalah sentuhan pertama Everton di kotak United.

19'- Pemilikan 33% Everton terasa seperti 15%, dan Olsen mungkin memiliki sebahagian besar.

16'- Jimat dua kali dari Olsen di Cavani !! Pertahanan Everton statik dan membiarkannya menembak sesuka hati! Ini tak masuk akal.


14'- Panggilan awal mengenai RBM Slack bahawa ini adalah yang terburuk yang pernah dilihat oleh Everton musim ini setakat ini. Saya setuju.
Tuanzebe merampas Godfrey, yang terbaru melakukan kesalahan, dan pusatnya berbahaya, tetapi berjaya ditembusi oleh Olsen di kaki Cavani. Astaga, apa yang berlaku?

12'- Lebih banyak permainan ceroboh dari Everton ketika Olsen salah mengawal di bawah tekanan Cavani, dan hampir memberikan bola kepada penyerang tetapi dapat pulih dan hapus. Permulaan Shambolic untuk the Blues.

10'- Sekarang Coleman mengakui sudut keempat permainan, rendah dan dibersihkan dengan baik oleh Richarlison.
Doucoure memotong silang dari kanan, sudut lain. Rendah lagi dari Telles, Richy membersihkan lagi.

8'- Kedua-dua set pemain menuntut bola baling, permainan diteruskan dan bahagian belakang Pogba mendapati Donny melarang tembakan Beek ke gawang, disekat ke sudut lain!
Bola akhirnya datang ke Cavani dari sudut tetapi dia offside. Wah. Everton belum muncul selepas Keane membuat kesilapan lain dengan jalan belakang.

5 '- Tidak akan membosankan anda dengan banyak statistik, tetapi United telah memenangi gazillion permainan berturut-turut, kebobolan pertama di lebih banyak dari mereka yada yada yada.
Godfrey mengakui sudut. Telles menerimanya, Olsen melakukan pukulan ke sudut lain. Mina menangkap bahagian kepalan itu juga dari hidungnya, dan dia kelihatan tersentak. Andy Madley menegaskan Mina harus meninggalkan padang setelah penundaan dua minit, dan the Blues tidak akan memilikinya ke sudut.

3'- Edinson Cavani memanggil offside dan dia nampaknya sedang menunggu VAR yang tidak digunakan hari ini.
Michael Keane berjuang untuk mengatur bola yang melantun kembali kepadanya, Mason Greenwood menerkam dan mendapati Bruno Fernandes dan dia salah mengawal, Yerry Mina dapat membersihkan. Everton kelihatan goyah.

1'- Kami sudah pergi! Kedua-dua pasukan berbaris dalam 4-2-3-1, jadi ia benar-benar akan menghadapi pertempuran posisi dan siapa yang menang. Richarlison menentang Axel Tuanzebe, dan Alex Iwobi menentang Alex Telles dapat menentukan berapa banyak kegembiraan menyerang yang diperoleh Everton hari ini.


Man Utd melangkah ke separuh akhir Piala Carabao ketika mereka menewaskan Everton di Goodison Park.


Edinson Cavani menjaringkan satu lagi pemenang akhir untuk Manchester United. Ketika The Reds melangkah ke separuh akhir Piala Carabao untuk musim kedua berturut-turut.


Man Utd membuat sembilan perubahan dari pasukan yang mengalahkan Leeds dengan selesa pada hujung minggu. Dean Henderson berbaris untuk kali kedua dalam tiga perlawanan dan Donny van de Beek memberikan permulaan yang jarang berlaku.


The Reds memulakan perlawanan dengan cara yang dominan tetapi tidak dapat menghitung tekanan awal mereka. Everton berkembang menjadi permainan ketika separuh masa semakin hampir.


Separuh masa yang kedua diikuti, di mana Van de Beek dan Mason Greenwood keluar lapangan. Lalu Marcus Rashford dan Anthony Martial memasuki lapangan, tetapi Cavani harus memberikan kepahlawanan akhir sekali lagi ketika dia membanting rumah pada minit ke-87. Setelah hantaran dari Martial , sebelum pemain Perancis itu menjaringkan gol kedua pada masa kecederaan.


Seterusnya untuk United adalah perjalanan ke Leicester pada Boxing Day.


Solskjaer bertindak balas terhadap kejadian Cavani dan Mina

Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer menegaskan bahawa kad merah Edinson Cavani berpotensi menjadi ‘kejadian apa-apa’ semasa kemenangan ke atas Everton.


Man United menempah tempat mereka di separuh akhir Piala Carabao pada hari Rabu malam. Cavani dan Anthony Martial menutup tempat mereka dalam empat pertandingan terakhir.


Pasukan Solskjaer telah mendapat hadiah seri dengan Manchester City di separuh akhir. Tetapi keadaan mungkin berbeza sekiranya mereka menurunkan menjadi sepuluh orang dalam kemenangan suku akhir mereka.


Kamera TV kelihatan menunjukkan Cavani mencengkam Yerry Mina dengan tekak dan mendorongnya ke tanah.


Satu gambaran mengenai dominasi Man United adalah bahawa Everton memerlukan 34 minit untuk memiliki sudut pertama. Ketika Telles telah mengambil enam untuk Man United. Dominic Calvert-Lewin menarik gol pertama dari Henderson dengan tandukan. Namun penjaga gol kemudian menyelamatkan dengan baik dari sepakan percuma Gylfi Sigurdsson.


United tidak mengulangi helah pada babak kedua, yang menjadi lebih banyak pertandingan gusti daripada pertandingan bola sepak pada waktu itu. Cavani mungkin mendapat kad merah pada malam yang lain, jika VAR beroperasi. Dia membuat percubaan pada Yerry Mina dan 2,000 penyokong tuan rumah membuat perasaan mereka jelas mengenai Manchester dan pengadil Andy Madley pada masa-masa.


Perang gesekan harus berakhir pada tahap tertentu. Dan walaupun kedua-dua pihak mensia-siakan peluang lewat untuk mendapatkannya. Penentuan penalti yang menjulang, dengan garis skor terkunci 0-0, terasa seperti penghinaan terhadap permainan United sebelumnya.


Cavani dan Martial akhirnya memastikan hukuman tidak mendapat hukuman. Man Utd tidak melancarkan dadu lagi, mereka mula menyatukan kepingan itu. Melancarkan pada 2021.


Manchester United telah memenangi satu lagi permainan tandang

Kedua-dua ayat itu secara terpisah tidak boleh menjadi terlalu banyak tajuk utama, mengingat seberapa sering kalimat ini berlaku hari ini. Ini adalah bahagian seterusnya yang lebih penting, bulan-bulan mendatang.


Tetapi pada perlawanan terakhir Man United sebelum Krismas, dengan 2021 di cakrawala. Itu adalah pulangan yang cukup untuk sementara waktu, kerana Edinson Cavani dan Anthony Martial terlambat memberi United sentuhan klinikal yang seharusnya mereka tunjukkan sebelumnya.


Tahun Baru yang istimewa ini akan dipenuhi dengan semua harapan di seluruh dunia. Tidak pernah pepatah ‘keluar dengan yang lama, dengan yang baru’. Terasa begitu penting setelah tahun pandemi yang menghukum untuk dunia bola sepak dan seterusnya. Tetapi Man United mungkin melihat kembali pada tahun 2020 sebagai tahun kemajuan. Dengan kemenangan ini di Everton menunjukkan dalam mikrokosmos apa yang mereka mampu kadang-kadang di bawah pengawasan Solskjaer. Setelah persembahan yang telah banyak berjanji sejak sekian lama tetapi tidak mencapai tujuan. Hampir tidak dapat dielakkan bahawa penambahan musim panas veteran Cavani akhirnya akan meletakkan lapisan gula pada kue.


Kadang-kadang, terutama di awal pertembungan di Goodison Park, sukar untuk mengingati pasukan United sebelum beberapa pemain penting Solskjaer tiba.


Bruno Fernandes tidak menjaringkan gol tetapi merupakan jimatnya yang biasa. Pembuat permainan Portugal tiba di man utd kurang dari 12 bulan yang lalu tetapi sudah menjadi komponen terpenting. Dalam pasukan Solskjaer pada jarak yang jauh. Tidak ada yang mencontohkan kemajuan United di bawah Solskjaer lebih baik daripada lelaki yang semua orang memanggilnya ‘Bruno’.


Menjelang pertandingan liga November di Goodison Park, Solskjaer memulai amukan berani. Mengenai penjadualan perlawanan, yang menyaksikan United menghadapi 12.30 tengah hari di Merseyside selepas malam Rabu di Istanbul. Dia mungkin mempunyai alasan yang sama untuk merasa tidak senang dengan jadwal minggu ini. Yang tidak banyak memberikan United sebagai jalan bersorak Krismas. Sekallagi bermain pada lewat malam Rabu sebelum perlawanan waktu makan tengah hari pada hari Sabtu, Perjalanan 12.30 tengah hari Boxing Day ke Leicester.


Tetapi budak lelaki itu menunjukkan kepada Solskjaer kepada dunia bahawa dia mengambil serius Piala Carabao setelah kekalahan kepada Manchester City di separuh akhir musim lalu.


Pertama pemilihan pasukannya menaikkan beberapa pandangan dengan pilihan utama seperti Fernandes, Maguire dan Greenwood di tempat pertama; tetapi kemudian fesyen beroktan tinggi di mana United memulakan permainan. Everton mungkin telah didukung oleh 2,000 peminat rumah (Tahap 2, jangan lupa), tetapi United bermula seperti mesin jet. Mereka mungkin sudah unggul 2-0 lagi, dengan tanda tujuh minit.


Everton mula bertarung sedikit lebih sukar setelah menandakan setengah jam, walaupun United dominan ketika mereka menentang Leeds dan Sheffield United. Namun sehingga peringkat terakhir, mereka melakukan yang terbaik selain mencari jaring. Peminat meminta konsistensi prestasi dan bukannya kemenangan kemunculan kacau-bilau yang sudah biasa dilakukan musim ini. Di Goodison Park, mereka mendapatnya. Dan mereka juga berjaya.


Namun 2020 juga sudah hampir setahun bagi pemain Norway itu, dengan kekalahan separuh akhir di Piala Carabao, Piala FA dan Liga Europa meninggalkan luka yang menyakitkan. Mengatasi lapan hubungan terakhir ini biasanya tidak menjadi masalah, seperti yang ditunjukkan United lagi di Goodison.


Sedikit yang akan mengingati suku akhir Piala Carabao yang sesuai dari musim lalu. Iu adalah kemenangan 3-0 ke atas Colchester United, di mana rentetan kedua United bekerja selama satu jam di hadapan hampir 60,000 orang di Old Trafford, akhirnya kehabisan pemenang. Masa yang sangat berbeza.


Di sini, pasukan United yang mengandungi hanya empat pasukan yang bermula malam itu menentang Colchester (Axel Tuanzebe, Harry Maguire, Nemanja Matic dan Mason Greenwood), muncul di mana mereka berhadapan dengan Leeds pada hari Ahad.


Sayang sekali tidak ada Scott McTominay yang meledak dua gol dalam tiga minit pembukaan. Secara terang-terangan pelik bahawa Man United tidak menunjukkan apa-apa untuk prestasi babak pertama. Mereka yang mengasyikkan, di mana Greenwood merumput dengan tandukan melirik. Paul Pogba dan Donny van Beek kedua-duanya menolak peluang terbuka. Cavani menggagalkan peluang yang mungkin memberinya hatrik separuh masa pertama. Dia hanya akan bersyukur kerana akhirnya menjaringkan jsatu gol sebelum Krismas.