5 Pengganti yang Berpotensi untuk Gantikan Ole Gunnar Solskjaer

Lima pengurus yang boleh menggantikan Ole Gunnar Solskjaer sekiranya dia terpaksa meninggalkan Manchester United dalam masa terdekat.

5 Pengganti yang Berpotensi untuk Gantikan Ole Gunnar Solskjaer

5 Pengganti yang Berpotensi untuk Gantikan Ole Gunnar Solskjaer
5 Pengganti yang Berpotensi untuk Gantikan Ole Gunnar Solskjaer


Di sini, kita melihat lima pengurus yang boleh menggantikan Ole Gunnar Solskjaer sekiranya dia terpaksa meninggalkan Manchester United dalam masa terdekat. 


Ia menjadi penyokong emosi peminat United sejak Solskjaer melancarkan tugas sebagai pengurus sementara pada tahun 2018. Terdapat percanggahan yang nyata dengan masa di mana United kelihatan tidak dapat dihentikan dan masa di mana Manchester United dipimpin oleh pihak yang jelas lemah.


Titik tertinggi pemerintahan orang Norwegia hadir dengan malam yang luar biasa di Paris, menyaksikan pasukannya mara ke pusingan seterusnya Liga Juara-Juara UEFA berikutan kemunculan semula yang masih memberikan kemenangan kepada peminat United. Dengan uji bakat ini, dia memperoleh kontrak sepenuh masa pada bulan Mac 2019.


Sekarang, lebih dari setahun kemudian, terdapat perdebatan besar mengenai apakah penyerang legenda itu harus mempertahankan tugasnya sebagai pengurus. Dalam artikel ini, kita akan melihat 5 pengurus berpotensi yang boleh berjaya Ole dalam peranan pengurus Manchester United.


1. Mauricio Pochettino


Calon yang jelas dan jelas untuk peranan itu, dengan banyak peminat mempersoalkan mengapa bekas pengurus Tottenham Hotspur itu bukan pengganti Jose Mourinho pada tahun 2018. Setelah dipecat oleh kelab North-London pada tahun 2019, ada spekulasi langsung mengenai apakah orang Argentina itu akan mengambil tempat panas di Old Trafford dalam masa terdekat.


Walaupun tidak pernah memenangi piala perak utama, Pochettino membawa pasukan Tottenham ke final Liga Juara-Juara setelah kembali hebat menentang Ajax. Selain itu, pemain berusia 48 tahun itu mempunyai banyak pengalaman dalam resume. Berjaya di Southampton dan Tottenham Hotspur menjadikan Pochettino sebagai kegemaran peminat di mana sahaja dia berada.


Kadar kemenangan luar biasa sebanyak 54.3% di Tottenham, falsafah yang kuat dan keinginan untuk kembali ke Liga Perdana, Mauricio Pochettino boleh menjadi orang yang tepat untuk pekerjaan ini.



2. Ralph Hasenhüttl


Bekas pengurus RB Leipzig dan pengurus semasa Southampton, Hasenhüttl telah cemerlang dalam membina semula pasukan. Permulaan yang mengagumkan untuk kempen Liga Perdana Inggeris menyaksikan Southampton naik ke tangga ke-5 pada masa penulisan. Taktik pintar dan gaya permainannya yang luar biasa mengambil bahagian dari pejuang degradasi ke pejuang Eropah dalam masa kurang dari 2 tahun memegang peranan.


Masa di Southampton telah menunjukkan bahawa dia dapat bekerja dengan anggaran yang terhad, yang boleh bekerja di United jika dia tidak disokong seperti Mourinho atau Solskjaer. Pengalaman yang telah dia kumpulkan dari bekerja di Liga Perdana menjadikannya calon yang hebat untuk peranan di Teater Impian.



3. Massimiliano Allegri


Jurulatih lain yang berada di tengah-tengah spekulasi sejak Jose Mourinho kehilangan pekerjaannya, Allegri telah menjalani peranan sebagai pelatih di seluruh Itali dengan banyak kejayaan. Sepanjang lima tahun sebagai pengurus Juventus menyaksikan Allegri memenangi 5 gelaran Serie A, 4 Piala Itali dan 2 Piala Super Itali. Dengan penghormatan ini pada resume, dia boleh dianggap sebagai pemenang siri.


Walaupun hanya melatih di Itali, Allegri mengaku belajar bahasa Inggeris dan mengatakan bahawa sejak mengikuti pelajaran di Milan, dia dapat "berbicara dengan cukup baik". Ini jelas akan menjadi faktor utama dengan Allegri mengambil alih tugas di United dan dengan pasukan staf belakangnya yang kuat, dia dapat menjadikan Liga Perdana Inggeris sebagai pengurus United.


Selain itu, menurut Daily Mail, jika Allegri mengambil alih tugas sebagai pengurus The Red Devils, dia ingin menambahkan Patrice Evra ke staf bilik belakangnya. Seorang lelaki yang hebat di antara bilik persalinan, seseorang yang tahu apa maksudnya bermain lencana, dan akan melakukan apa sahaja untuk melihat pasukannya menang.



4. Antonio Conte


Jurulatih Inter Milan ketika ini kelihatan hampir bergabung dengan pasukan merah pada bulan Ogos kerana desas-desus meletus bahawa dia akan meninggalkan peranannya di kelab Itali. Sekali lagi, dengan tugas Solskjaer, spekulasi bermula lagi. Menurut Express, Conte adalah salah satu daripada tiga pengganti yang dibarisi oleh hierarki United jika mereka memutuskan untuk memecat pemain Norway itu.


Pemain Itali itu mempunyai banyak pengalaman dalam Liga Perdana setelah memenangi gelaran bersama Chelsea pada musim 2016/17. Kejayaannya di England tidak berakhir di sana ketika dia terus memenangi Piala FA musim selepas itu, mengalahkan United 1-0. Baru-baru ini dicadangkan bahawa perpindahan ke Old Trafford sebenarnya akan menjadi impian Conte.


Seorang pengurus yang pernah berpengalaman memenangi Liga Perdana Inggeris boleh menjadi orang yang tepat untuk memimpin United ke gelaran ke-21.



5. Diego Simeone


Sekali lagi, seperti yang disarankan oleh Express, pengurus Atletico Madrid adalah salah satu daripada tiga pengganti yang berbaris untuk menggantikan Solskjaer. Mengurus sejak 2006, Simeone telah mengendalikan beberapa pasukan Argentina dan juga pasukan Sepanyol Atletico Madrid di mana dia kini ditempatkan.


Semasa berada di Madrid, Simeone telah memimpin dua gelaran Liga Europa dan juga final Liga Juara-Juara pada musim 2015/16. Dari segi kejayaan domestik, dia membawa 3 gelaran domestik pasukannya pada masanya di kelab. Pada masa penulisan, pasukannya berada di puncak LaLiga dengan dua permainan di tangan dan mereka telah layak ke peringkat kalah mati UCL.


Watak Diego Simeone sangat unik. Ini adalah perlawanan yang tepat untuk mengembalikan United ke landasan dan memenangi piala perak sekali lagi.



Untuk pengetahuan kami, pengurus baru mungkin tidak dapat dilihat lama di Old Trafford. Dengan laporan menunjukkan Ole akan disokong, walaupun bentuknya bergolak. Namun, sekiranya hasilnya menunjukkan bahawa Solskjaer bukan orang yang tepat untuk pekerjaan itu, mungkin salah seorang pengurus hebat ini akan mengambil alih peranan itu.