Manchester United dan Arsenal Berlumba untuk Dapatkan Ousmane Dembele

Manchester United Malaysia News - Manchester United tetap masih berminat dengan Ousmane Dembele.


Manchester United Malaysia News - Manchester United tetap masih berminat dengan Ousmane Dembele tetapi dapat menghadapi persaingan dari Arsenal untuk mendapatkan  Ousmane Dembele, menurut laporan.


Pemain Perancis  Ousmane Dembele dianggap sebagai pinjaman yang ditandatangani pada tarikh akhir setelah United gagal menurunkan Jadon Sancho dari Borussia Dortmund, dan kini dilaporkan bahawa  mereka masih berminat kepada  Ousmane Dembele.


Dembele State Sport outlet Sepanyol mempunyai 'tawaran di atas meja' menjelang jendela perpindahan Januari dan Barcelona boleh dipaksa membuat keputusan yang sukar.


Kecederaan Ansu Fati akan membuatnya absen selama empat bulan dan, walaupun itu boleh menyebabkan Dembele berlabuh di kesebelasan utama, dia sedang mempertimbangkan masa depannya.


Perolehan £ 117 juta Barcelona menyaksikan kontraknya memasuki 12 bulan terakhir musim panas depan dan syarikat gergasi Catalan itu pasti tidak mahu menerima apa-apa sebagai ganti perbelanjaan mahal mereka.


Akibatnya, Barcelona mungkin dipujuk untuk membuat kesepakatan dan United adalah antara kelab yang dikatakan sedang berjalan, di samping saingan Liga Perdana Inggeris, Arsenal.


Dengan United sudah memiliki skuad kembung, fokus mereka pada bulan Januari cenderung pada pengeluaran dan menghabiskan sejumlah wang yang akan dikenakan untuk mendarat Dembele tidak mungkin, dengan Barcelona tidak berminat untuk pinjaman.


Di tempat lain, Fichajes menyatakan bahawa United sebelumnya telah melakukan percubaan untuk menandatangani pemain sayap Real Betis, Rober Gonzalez, yang kini dipinjamkan dengan Las Palmas.


Kekecewaannya dengan pasukan Sepanyol peringkat kedua telah memberikannya peluang pasukan pertama yang lebih besar, di mana dia menarik perhatian dengan persembahannya.


Walau bagaimanapun, ia disarankan bahawa tawaran United sebanyak € 20 juta untuk pemain sayap itu telah ditolak oleh Betis dan tidak dijelaskan ketika pendekatan yang dilaporkan itu dibuat.


Perburuan United untuk pemain sayap kanan pada musim panas didokumentasikan dengan baik, jadi pautan ke Gonzalez mungkin masuk akal jika cadangannya adalah bahawa dia adalah bekas pilihan.


Setelah menandatangani Facundo Pellestri dan Amad Diallo pada tarikh akhir, keperluan tersebut kini tidak mendesak dan tidak mungkin Gonzalez akan terwujud.


Memandangkan kisah ini sebagian besar berorientasi pada bagaimana Betis akan mendapat keuntungan dari mantra dengan Las Palmas, itu pasti kelihatan seolah-olah kapal ini telah berlayar. via (MEN)