Preview Man Utd Menentang Wolverhampton

Man Utd akan menentang Wolves yang saat ini berkedudukan ditangga ke-12 di klasemen Liga Perdana Inggeris. Wolves akan

Preview Manchester United Menentang Wolverhampton


Preview Man Utd Menentang Wolverhampton
Preview Man Utd Menentang Wolverhampton


Man Utd akan menentang Wolves yang saat ini berkedudukan ditangga ke-12 di klasemen Liga Perdana Inggeris. Wolves akan menentang lawan yang cukup konsisten di Liga Perdana Inggeris musim ini yaitu Tottenham Hotspurs. Perlawana Manchester United melawan Wolverhampton akan berlaku pada hari Rabu, jam 4 pagi 30 Dicember 2020 di Old Trafford.

Pasukan Manchester United Wolverhampton Wanderers bermain sejauh 18 perlawanan.

Manchester United memenangi 10 perlawanan langsung. Wolverhampton Wanderers memenangi 4 perlawanan. 4 perlawanan berakhir seri. Rata-rata dalam perlawanan langsung kedua-dua pasukan menjaringkan 2.33 gol setiap Perlawanan.


Manchester United pada musim sebenar menjaringkan 2.22 gol setiap perlawanan. Dalam 6 (60.00%) perlawanan yang dimainkan di rumah adalah jumlah gol (pasukan dan lawan) Lebih 1.5 gol. Dalam 6 (60.00%) perlawanan pada musim 2020 yang dimainkan di rumah adalah jumlah gol (pasukan dan lawan) Lebih 2.5 gol.


Rata-rata Wolverhampton Wanderers menjaringkan 0.93 gol setiap perlawanan pada musim 2020. Dalam 5 (71.43%) perlawanan yang dimainkan adalah jumlah gol (pasukan dan lawan) Lebih dari 1.5 gol. Dalam 4 (57.14%) perlawanan yang dimainkan pasukan adalah jumlah gol (pasukan dan lawan) Lebih 2.5 gol.

Head to head Manchester United vs Wolves

Head to head Manchester United vs Wolves 6 perlawanan terakhir
Head to head Manchester United vs Wolves 6 perlawanan terakhir

Pasukan Ole harus tetap bersiaga melihat dari 6 matchs diatas menunjukan wolves adalah lawan yang cukup sukar.


Kederaan pada Pemain Man Utd

Manchester United mengalami kecederaan belakang Victor Lindelof untuk menambah kekecewaan mereka setelah seri 2-2 dengan Leicester City.


Manchester United mempunyai beberapa peluang untuk menang. Malangnya, Setan Merah tidak dapat menyelesaikan tugas dan terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri 2-2.


Secara defensif, kesalahan besar dilakukan untuk kedua-dua gol Leicester City tetapi diharapkan pemain akan belajar dari mana mereka salah dan tidak membiarkannya berlaku lagi di masa hadapan.


Untuk menambahkan lagi penderitaan sepenuh masa, United dilanda masalah kecederaan terhadap Victor Lindelof. Kini, Ole Gunnar Solskjaer berpuas hati dengan kecergasan orang utama menjelang pertandingan tandang Wolves pada Selasa malam.


Ini bukan kali pertama Lindelof menghadapi masalah dengan punggungnya. Sebenarnya, ini adalah masalah yang mengganggunya hampir sepanjang musim.


Untuk itu sahaja, saya akan mendekati kecederaan ini dengan berhati-hati. Kami telah melihat bagaimana masalah punggung yang teruk, ya, ia berjaya menjadikan Marcus Rashford untuk beberapa bulan. Perkara terakhir yang kami perlukan adalah kehilangan salah satu bahagian pilihan pertama kami untuk jangka masa yang panjang dalam musim ini.


Jelas sekali, kita semua mempunyai keprihatinan terhadap Lindelof, walaupun Anda harus memberikannya kepadanya "Ice Man" mengalami musim yang sangat baik. Dengan cara ini, saya masih mempercayainya lebih daripada saya sama ada Axel Tuanzebe atau Eric Bailly ketika ini.


Mudah-mudahan, masalah ini dapat diatasi dengan cermat sepanjang musim ini, sebelum Lindelof dapat berehat sepanjang musim panas menjelang penggal 2021/22.


Source : (Express & Stars, MEN )