Preview Man Utd - Manchester United vs Sheffield United

Manchester United dapat menghapuskan sekeping sejarah kelab yang tidak diingini pada malam Khamis ketika mereka menentang Sheffield United.

Preview Man Utd - Manchester United vs Sheffield United

Preview Man Utd - Manchester United vs Sheffield United
Preview Man Utd - Manchester United vs Sheffield United


Lawan hari Khamis hanya mendapat satu mata dari 12 perlawanan Liga Perdana pertama musim ini dan akan menghapus sejarah kelab Manchester United yang tidak diingini jika mereka gagal menang lagi.


Manchester United dapat menghapuskan sekeping sejarah kelab yang tidak diingini pada malam Khamis ketika mereka menentang Sheffield United.


Pasukan Ole Gunnar Solskjaer bermain seri 0-0 dengan Manchester City pada hujung minggu setelah keluarnya Liga Juara-Juara UEFA.


Dengan aksi Liga Europa hingga Februari, Manchester United kini dapat fokus memanjat meja Liga Perdana, bermula dengan perjalanan ke Sheffield United yang paling bawah.


The Blades tanpa kemenangan liga musim ini setelah mendapat satu mata dari 12 perlawanan pembukaan mereka.


Kedua-dua pasukan bermain seri 3-3 yang memikat musim lalu, yang menyaksikan Manchester United ketinggalan 2-0 untuk mendahului 3-2, hanya untuk kebobolan Oli McBurnie lewat.


Sheffield United telah berjuang secara besar-besaran kali ini walaupun di tempat kesembilan dalam kempen sulung mereka setelah promosi dari Kejuaraan.


Dengan satu titik dari 12 perlawanan, nampaknya tidak dapat dielakkan, tetapi untuk keajaiban, mereka akan kembali ke peringkat kedua musim depan.


Walaupun tiga mata adalah keperluan untuk Manchester United dalam usaha mereka sendiri untuk menduduki tangga empat teratas, mereka juga dapat mengeluarkan diri mereka dari buku rekod dengan sepotong trivia Inggeris yang tidak diingini.


Meneliti buku-buku sejarah, Manchester United, dengan luar biasa, memegang rekod untuk permulaan terburuk yang pernah ada pada musim teratas Inggeris selepas kehilangan semua 12 perlawanan pertama mereka pada tahun 1930/31.


Namun, Manchester United akhirnya mematahkan kedudukan mereka dengan kemenangan dalam perlawanan nombor 13 tetapi akhirnya diturunkan ke divisi dua lama.


Kemenangan menentang Blades pada hari Khamis akan meninggalkan pasukan Chris Wilder dengan satu mata dari 13 perlawanan, rekod yang lebih buruk daripada Manchester United, menyingkirkan mereka dari buku sejarah dalam proses.



Manchester United mempunyai dua keputusan pemilihan utama yang harus dibuat vs Sheffield United


Dean Henderson dan Donny van de Beek memerlukan lebih banyak masa permainan untuk Man Utd dan perjalanan Liga Perdana Khamis ini ke Sheffield United kelihatan ideal.


Manchester United melakukan perjalanan ke Steel City pada hari Khamis malam untuk permainan yang kelihatan boleh dimenangi, memandangkan penampilan liga yang suram Blades musim ini. Pasukan Ole Gunnar Solskjaer telah memenangi setiap pertandingan tandang di liga musim ini juga, dan akan berusaha untuk seri 0-0 dengan Manchester City pada hujung minggu.


Pasukan ini menjalani latihan bergambar pada awal minggu dan berikut adalah empat perkara yang kami dapati dalam sesi latihan terbuka terbaru Manchester United:


Pogba dan Bruno Fernandes dalam perbincangan


Paul Pogba terus mendominasi berita utama di Manchester United selepas kumpulan komen terbaru dari perwakilannya Mino Raiola.


Ejen terkenal itu menjelaskan beberapa petikan sebelumnya dan mengatakan Pogba akan meninggalkan Manchester United pada musim panas dan bukannya Januari, yang bermaksud Solskjaer mesti memanfaatkan bakat pemain Perancis itu di akhir musim.


Pogba, atas kepercayaannya, telah bermain dengan baik dalam tiga penampilan terakhirnya kepada Manchester United, menjaringkan gol menentang West Ham dan RB Leipzig, dan dia sekali lagi kelihatan fokus dalam latihan.


Dia digambarkan dalam perbincangan dengan rakan bakat midfield Bruno Fernandes di tempat latihan. Pasangan ini kekal sebagai kombinasi berbahaya bagi Manchester United dan nampaknya mereka bergaul dengan baik, walaupun berbeza niat mengenai masa depan mereka di kelab.


Pemain yang Terlupakan


Sudah sekian lama sejak peminat Manchester United melihat Odion Ighalo atau Eric Bailly memulakan permainan. Atas sebab yang berbeza, kedua-duanya telah menjadi orang yang dilupakan di Old Trafford, walaupun layak untuk dipilih sekarang di Liga Perdana.


Tetapi sementara Ighalo kelihatan menuju ke pintu keluar ketika pinjamannya dari Shanghai Shenhua berakhir pada bulan Januari, musim sejuk ini dapat menyaksikan kelahiran semula Bailly. Bahagian tengah tidak dipenuhi dengan pilihan di Manchester United sekarang, kerana Marcos Rojo dan Phil Jones kedua-duanya tidak tersedia dan lebihan dengan keperluan.


Bailly dapat peluangnya lagi jika dia terus berlatih dengan baik.


Dibawah Laju Kejayaan


Kali terakhir Manchester United pergi ke Bramall Lane untuk perlawanan malam menentang Sheffield United, mereka layu. Ia adalah malam yang huru-hara dan huru-hara di South Yorkshire ketika kedua-dua pasukan bermain seri 3-3, walaupun Manchester United tidak bermain dalam banyak perlawanan.


Memandangkan bentuk pasukan Chris Wilder ketika ini dan kekurangan penyokong, tidak mungkin lagi peristiwa seperti itu.


Tetapi Solskjaer jelas mahu pemainnya terbiasa bermain di bawah lampu, mengadakan sesi latihan pada waktu petang di Carrington. Banyak dibungkus dengan hangat.


Kit baru


Peminat Manchester United yang lebih bermata elang juga akan melihat perubahan kit latihan baru-baru ini di Carrington,


Manchester United kini berada di puncak jingga dalam latihan, walaupun mereka mungkin akan mengenakan kemeja kelabu berwarna hijau kelabu dengan warna merah, putih dan hitam Sheffield United pada hari Khamis ini.


Manchester United dapat menamatkan rekod bola sepak Inggeris yang tidak diingini dengan kemenangan ke atas Sheffield United.