Pemain Man Utd yang Akan Keluar dari Club

Terdapat laporan bahawa Manchester United akan membiarkan salah satu pemain mereka meninggalkan kelab itu dengan perjanjian tetap pada musim ini.

Pemain Man Utd yang Akan Keluar Club

Pemain Man Utd yang Akan Keluar Club
Pemain Man Utd yang Akan Keluar Club


Terdapat laporan bahawa Manchester United akan membiarkan salah satu pemain mereka meninggalkan kelab itu dengan perjanjian tetap pada musim panas depan.


Ketika Ole Gunnar Solskjaer meneruskan pembangunan semula di Manchester United, sejumlah bintang telah menyaksikan karier mereka di Old Trafford menjadi pendek. Walaupun sebilangan pemain ini telah membuat perjanjian tetap, masih ada segelintir pemain di mana kelab ini berusaha keras untuk menurunkan.


Kecederaan misterius Phil Jones telah membuatnya tidak beraksi sejak akhir musim lalu, walaupun pemain pertahanan itu dikaitkan dengan perpindahan ke Derby County dalam beberapa minggu terakhir, sementara Jesse Lingard secara konsisten dikaitkan dengan kelab di dalam dan di Eropah.


Pemain seperti Andreas Pereira dan Diogo Dalot meninggalkan kelab secara pinjaman pada musim panas masing-masing kepada Lazio dan AC Milan. Pereira telah tampil 14 kali untuk Lazio hingga kini dan mempunyai pilihan untuk membeli bernilai 27 juta € yang dimasukkan ke dalam perjanjian pinjamannya. Dalot bagaimanapun, berangkat ke Milan dengan syarat bahawa dia akan mendapatkan pengalaman pasukan pertama sebelum kembali ke Manchester, dengan United menolak klausa pilihan untuk membeli.


Walau bagaimanapun, terdapat laporan yang dikeluarkan dari akhbar sukan Portugis. A Bola, yang menyebut The Athletic sebagai sumber mereka, bahawa Dalot akan dibenarkan meninggalkan United pada musim panas depan. Kerana kelab itu mengawasi Kieran Trippier dari Atletico Madrid.


Dalot telah tampil 10 kali untuk pendahulu Serie A setakat ini musim ini dan tampil hebat dalam kempen Liga Europa di Milan yang menyaksikan orang Itali mendahului kumpulan mereka.


AC Milan mungkin tergoda dengan perjanjian tetap untuk pemain berusia 21 tahun itu walaupun ESPN melaporkan pada bulan November bahawa United telah memberitahu syarikat gergasi Itali itu bahawa dia tidak akan dijual.


Dengan kemunculan Aaron Wan-Bissaka dalam musim ini, nampaknya The Red Devils sedang mencari bek yang sudah siap, bukan untuk masa depan.


Source (TUS)