Manchester United Preview – Man Utd vs PSG

Manchester United Preview – Man United akan menyambut Paris Saint-Germain pada hari Rabu untuk perlawanan terbalik mereka di Liga Champions.

Manchester United Preview – Man Utd vs PSG


Manchester United Preview – Man United akan menyambut Paris Saint-Germain ke Old Trafford pada hari Rabu untuk perlawanan terbalik mereka di Liga Champions Eropah.

Manchester United Preview – Man Utd vs PSG
Manchester United Preview – Man Utd vs PSG


Peminat Manchester United mahu Ole Gunnar Solskjaer tetap bertahan dengan empat belakang untuk kunjungan Paris Saint-Germain. Peminat Manchester United tidak mahu Ole Gunnar Solskjaer kembali kepada pertahanan tiga orang.


Setelah kemenangan mendebarkan atas Southampton pada hari Ahad. Manchester United akan kembali dalam aksi Liga Champions Eropah pada hari Rabu. Dalam menjamu PSG melakukan perjalanan ke markas Man Utd, Old Trafford untuk perlawanan terbalik dalam Kumpulan H.


Banyak yang tergantung pada hasil permainan kerana satu mata akan menjamin kelayakan Manchester United. Jika PSG mengalami kekalahan dan RB Leipzig mengalahkan Istanbul Basaksehir, peluang PSG tersingkir dari Liga Champions akan lebih besar.


Kepentingan permainan ini pasti akan membuat Solskjaer memikirkan bagaimana dia harus mengatur pasukannya untuk perlawanan ini.


Manchester United telah mengejutkan pasukan Paris untuk mencatat kemenangan lewat dalam dua pertemuan terakhir mereka. Dalam setiap perlawanan, Man Utd berbaris dalam formasi tiga belakang untuk mencuba dan menahan kekuatan penyerang juara Perancis itu.


Pemain belakang ketiga juga bekerja hebat melawan pasukan yang kuat di Liga Perdana. Kerana ia membolehkan Manchester United menyerap tekanan kemudian menyerang lawan dengan serangan balas yang dahsyat.


Namun, kemenangan empat perlawanan belakang Manchester United dengan pasukannya kelihatan lebih menarik untuk maju sebagai hasilnya.


Kali terakhir PSG mengunjungi Old Trafford, pada perlawanan pertama seri 16 terakhir yang terkenal. Man Utd berbaris 4-3-3 dan terkoyak, bernasib baik untuk melepaskan diri dengan kekalahan 2-0. Meletakkan landasan untuk kemunculan semula bersejarah dua minggu kemudian.


Dengan mempertimbangkan tiga perlawanan terakhir menentang PSG, Solskjaer mungkin tergoda untuk sekali lagi menggunakan tiga belakang. Tetapi dia kekurangan personel untuk menjadikannya layak dengan Axel Tuanzebe ditangguhkan dan Luke Shaw kemungkinan cedera.


Penyokong Manchester United percaya bahawa Solskjaer harus bertahan dengan apa yang telah dilakukan.


Pengurus PSG Thomas Tuchel Beri Pujian Terhadap Dua Pemain Manchester United

Thomas Tuchel bercakap kepada media menjelang pertemuan pasukannya dengan Manchester United pada hari Rabu.

Pengurus PSG Thomas Tuchel Beri Pujian Terhadap Dua Pemain Manchester United
Pengurus PSG Thomas Tuchel Beri Pujian Terhadap Dua Pemain Manchester United


Thomas Tuchel memuji Bruno Fernandes dan Marcus Rashford menjelang pertembungan Liga Champions Eropah menentang Manchester United pada hari Rabu.


Manchester United dapat menempah tempat di peringkat saat pertandingan dengan mengelakkan kekalahan menentang juara Ligue 1.


PSG hanya memenangi dua dari lima perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan dan berisiko gagal lolos ke peringkat 16 terakhir. Mereka mesti berharap keputusan akan berpihak kepada mereka dalam pertembungan Kumpulan H yang lain antara RB Leizpig dan Istanbul Basaksehir.


Pasukan Ole Gunnar Solskjaer meningkatkan peluang mereka untuk layak dengan kemenangan 2-1 di Paris bulan lalu. Kemenangan 2-1 di Parisberkat gol dari Fernandes dan Rashford. Dua pemain yang dipilih Tuchel untuk pujian semasa sidang media pra-perlawanannya.


Manchester United dapat memberikan permulaan Liga Champions Eropah kepada pencetak gol PSG, Edinson Cavani. Edinson Cavani menjaringkan gol setelah muncul sebagai pengganti dalam kemenangan hujung minggu menentang Southampton.


Tuchel mengakui dia tidak terkejut dengan kesan Cavani di luar bangku simpanan.


Paris Saint-Germain Mengesahkan Skuad Perlawanan Menentang Manchester United

Man Utd menjadi tuan rumah PSG dalam Liga Champions Eropah di Old Trafford pada Rabu malam ketika pasukan Ole Gunnar Solskjaer kelihatan berkualiti untuk fasa kalah mati.

Paris Saint-Germain Mengesahkan Skuad Perlawanan Menentang Manchester United
Paris Saint-Germain Mengesahkan Skuad Perlawanan Menentang Manchester United



Paris Saint-Germain telah mengesahkan skuad 23 orang mereka untuk perlawanan Liga Champions Eropah malam Rabu menentang Manchester United.


Manchester United menjadi tuan rumah juara Perancis di Old Trafford, memerlukan satu mata lagi untuk kualiti dari Kumpulan H untuk peringkat kalah mati pertandingan utama Eropah.


Setelah menewaskan PSG di ibu negara Perancis pada bulan Oktober dan dalam kemenangan yang terkenal pada bulan Mac 2019, pasukan Ole Gunnar Solskjaer sekali lagi akan berusaha untuk mengulangi muslihat tersebut. Dan mereka telah dibantu oleh pengesahan bahawa beberapa pemain Thomas Tuchel tidak dapat diturunkan kerana kecederaan.


PSG mengesahkan di laman web rasmi mereka bahawa Pablo Sarabia, Mauro Icardi, Julian Draxler, Juan Bernat, Kays Ruiz dan Jese Rodriguez tidak akan pergi ke Manchester. Pasukan mereka termasuk bekas pemain United Angel di Maria dan Ander Herrera, bagaimanapun, serta penyerang kelas dunia Neymar dan Kylian Mbappe.


Paris Saint-Germain kehilangan empat pemain kerana kecederaan vs Man Utd

PSG, finalis di Liga Champions Eropah tahun lalu, masuk ke pertemuan Manchester United di Old Trafford pada hari Rabu. Namun, Paris Saint-Germain kehilangan sejumlah pemain berpengaruh

Paris Saint-Germain kehilangan empat pemain kerana kecederaan vs Man Utd


Paris Saint-Germain mengalami kecederaan dua kali menjelang perjalanan mereka ke Old Trafford pada hari Rabu. Mauro Icardi dan Pablo Sarabia bergabung dengan senarai pemain yang tidak tersedia.


Paris Saint-Germain mengalami kecederaan dua kali menjelang perjalanan mereka ke Old Trafford pada hari Rabu, dengan Mauro Icardi dan Pablo Sarabia bergabung dengan senarai pemain yang tidak tersedia.


Juara Perancis itu sudah tanpa duo berpengaruh, Julian Draxler dan Juan Bernat. Kini telah disahkan dua pemain lain akan ketinggalan dalam permainan di Icardi dan Sarabia.


Penyerang Icardi turun dari bangku simpanan menentang Bordeaux tetapi merasakan sakit di paha kanannya semasa latihan. Sementara Sarabia, yang juga bermain pada hujung minggu, mengalami ketegangan otot.


Pemain tengah Draxler (hamstring) telah keluar lebih dari satu bulan. Sementara pemain pertahanan Bernat mengalami ligamen cruciate yang pecah pada bulan September.


Manchester United mempunyai rekod yang sangat baik di Old Trafford menentang lawan Perancis. Man Utd kehilangan hanya satu daripada 15 pertemuan terakhir mereka di semua pertandingan Eropah. Tetapi kekalahan itu terjadi ketika menentang PSG pada Februari tahun lalu.


Man Utd membanggakan rekod tuan rumah yang kuat di Eropah, memenangi setiap tujuh perlawanan terakhir mereka dalam pertandingan Eropah berikutan kemenangan 4-1 menentang Istanbul Basaksehir kali terakhir.


Ole Gunnar Solskjaer mengeluarkan kemas kini kecederaan positif pada enam pemain. Hal itu disampikan menjelang permainan yang bermaksud dia mempunyai sejumlah dilema pilihan untuk ditandingi.