Manchester United Menamatkan Minat Transfers pada 2 Pemain Bintang

Manchester United mengejutkan mengakhiri minat mereka untuk menandatangani duo kelas dunia di jendela perpindahan yang akan datang.

Solskjaer memberitahu United untuk menamatkan minat dalam Duo Kelas Dunia

Manchester United Menamatkan Minat Transfers pada 2 Pemain Bintang
Manchester United Menamatkan Minat Transfers pada 2 Pemain Bintang


Manchester United mengejutkan mengakhiri minat mereka untuk menandatangani duo kelas dunia di jendela perpindahan yang akan datang.


Manchester United mengejutkan mengakhiri minat mereka untuk menandatangani duo kelas dunia di jendela perpindahan yang akan datang, menurut laporan dari Telegraph.


Berkali-kali musim ini, Manchester United telah dikecewakan oleh kelemahan pertahanan berterusan mereka di lapangan tanpa mengira empat pasukan belakang yang dikeluarkan oleh Ole Gunnar Solskjaer.


Sekali lagi pada hari Tinju menentang Leicester City, United seri 2-2 walaupun mendahului dalam dua kesempatan terpisah, dengan kebobolan dua gol dari kesalahan pertahanan.


Pasukan Solskjaer kini duduk di tempat ketiga yang sihat di meja Liga Perdana dan telah menjaringkan 30 gol dalam hanya 14 perlawanan. Jumlah gol kedua tertinggi yang dijaringkan dari satu kelab setakat ini musim ini di belakang Liverpool.


Namun, kemampuan menyerang pasukan sama sekali tidak menjadi perhatian. Keprihatinan terbesar untuk pemain Norwegia itu adalah garis belakangnya, yang biasanya terdiri dari pasangan bek tengah kapten Harry Maguire dan Victor Lindelöf.


Di Liga Perdana sahaja, United kebobolan 23 gol dalam 14 perlawanan ini, yang merupakan jumlah tertinggi dalam sebelas pasukan teratas.


Kekurangan pertahanan menundukkan kepala mereka yang jelek menjelang akhir musim lalu juga ketika Red Devils tersingkir di separuh akhir di kedua Piala FA dan juga Liga Europa. Tetapi dalam jendela perpindahan musim panas lalu, dewan kelab gagal betulkan ini.


Manchester United dikaitkan dengan sejumlah bek tengah dari seluruh Eropah dan bahkan dalam beberapa minggu terakhir telah dikaitkan dengan menandatangani pemain pertahanan tengah menuju ke jendela perpindahan musim sejuk.


Dua yang paling terkenal dengan kelab itu adalah Dayot Upamecano dari RB Leipzig, dan juga David Alaba dari Bayern Munich. Mereka tidak mempunyai kontrak pada musim panas dan boleh ditandatangani dengan perjanjian pra-kontrak.


Namun, menurut laporan dari Telegraph, United kini telah menamatkan minat mereka terhadap duo Bundesliga.


Laporan itu mendakwa bahawa keputusan untuk berhenti mengejar kedua-dua pemain tersebut dengan harapan dapat menangkap salah satu tandatangan mereka adalah keputusan Ole Gunnar Solskjaer semata-mata.


Ia juga menyatakan bahawa, sama seperti keadaan Bruno Fernandes pada awal tahun ini, wang yang mungkin dibelanjakan pada jendela Januari akan dikeluarkan dari anak kucing untuk musim panas. Mungkin menjadi sebab mengapa orang Norway telah memutuskan untuk tidak memilih perjanjian untuk kedua-dua pemain bertaraf dunia ini, terutamanya Upamecano.


Source (TUS)