Man Utd Tawarkan £ 75 juta pada Calvert-Lewin untuk Elakkan ejen Mino Raiola

Manchester United telah mengalihkan perhatian untuk menandatangani Calvert-Lewin bernilai £ 75 juta dalam usaha untuk mengelakkan ejen, Mino Raiola.

Man Utd Beri perhatian kepada bintang £ 75 juta untuk mengelakkan ejen Mino Raiola

Man Utd Tawarkan £ 75 juta pada Calvert-Lewin untuk Elakkan ejen Mino Raiola
Man Utd Tawarkan £ 75 juta pada Calvert-Lewin untuk Elakkan ejen Mino Raiola


Manchester United telah mengalihkan perhatian untuk menandatangani bintang Everton bernilai £ 75 juta dalam usaha untuk mengelakkan ejen super, Mino Raiola.


Ole Gunnar Solskjaer dan Ed Woodward dilaporkan telah duduk dan membincangkan penandatanganan keutamaan mereka untuk dua jendela perpindahan berikut. Mereka telah menjelaskan bahawa mereka tidak hanya akan keluar dan menghabiskan bulan Januari tetapi akan menunggu, dan jika pemain yang tepat tersedia maka bergerak.


Sudah tentu Solskjaer perlu mencari penyerang baru di jendela perpindahan yang akan datang untuk meningkatkan serangannya. Dengan Martial melambung masuk dan tidak berfungsi dan Cavani hanya menandatangani kontrak 2 tahun pendek.


Solskjaer akan berhati-hati dengan pemain mana yang harus didekati dan pertama-tama dapat melihat siapa ejen mereka. Seperti United dan Solskjaer tidak mahu lagi terperangkap dalam telatah Mino Raiola, dan oleh itu dapat mencari di tempat lain sebelum menghubungi ejen Itali untuk salah seorang pemain.


Manchester United telah banyak dikaitkan dengan Erling Haaland sejak dia memutuskan untuk menjauh dari kelab sebelumnya RB Salzburg dan bergabung dengan Borussia Dortmund. Tetapi dengan positif muncul negatif dan negatif Haaland terletak pada pilihannya adalah ejennya Mino Raiola.


Dengan Mino Raiola muncul banyak komplikasi dari awal hingga akhir dan inilah sebabnya Manchester United dapat mencari tempat lain. Hal ituuntuk mengelakkan tuntutan dan tingkah laku Raiola yang tidak masuk akal. Komplikasi baru-baru ini dengan pelanggan Paul Pogba telah menyebabkan hubungan kelab dengan ejen menjadi rendah sepanjang masa. Mungkin dengan persetujuan bersama dari kedua belah pihak untuk mengelakkan satu sama lain.


Musim ini merupakan musim yang membawa banyak kejutan dan satu adalah persembahan mengagumkan dari Dominic Calvert-Lewin dari Everton. Everton mendapati diri mereka berada di tangga ke-2 setelah 15 perlawanan. Pemain antarabangsa berusia 23 tahun itu telah memainkan peranan besar dalam musim mereka sejauh ini, semestinya berjaya memasuki radar Solskjaer.

Statistik Dominic Calvert-Lewin 2020/2021
Statistik Dominic Calvert-Lewin 2020/2021 (via Premier League)



Dominic Calvert-Lewin kini bersama-sama menjaringkan gol terbanyak ke-2 dalam liga musim ini dengan 11 gol. Diikat dengan Jamie Vardy dan Son Heung-Min, diikuti rapat oleh Bruno Fernandes dengan 10 gol. Persembahan stikers England telah menaikkan banyak kening dan jendela perpindahan berikut dapat melihat banyak kelab teratas mendekati Everton untuk mendapatkan tandatangannya.


Calvert Lewin dikontrak di Everton sehingga musim panas 2025 yang bermaksud penjualan sekarang boleh menjadi sangat mahal untuk United. Tuntutan Athletic bahawa Everton menghargai £ 75 juta dan Carlo Ancelotti mempercayai pemain yang mungkin membuat sebarang rundingan menjadi lebih sukar.


Manchester United tidak mungkin sibuk dalam jendela perpindahan Januari dan jika mereka mengejar Calvert-Lewin. Kemungkinan besar akan berada di jendela musim panas atau bahkan musim panas 2022 kerana penyerang tidak termasuk dalam senarai 3 keutamaan utama kelab.

Ssource (TUS)