Highlights Man Utd vs Wolves, MUFC Berjaya Tutup Tahun dengan Kemenangan

Man Utd menewaskan Wolves di Old Trafford untuk masuk ke dalam dua mata pendahulu Liga Perdana Inggeris, Liverpool.

Highlights Man Utd vs Wolves MUFC Berjaya Tutup Tahun dengan Kemenangan
Highlights Man Utd vs Wolves, MUFC Berjaya Tutup Tahun dengan Kemenangan

Man Utd menewaskan Wolves di Old Trafford untuk masuk ke dalam dua mata pendahulu Liga Perdana Inggeris, Liverpool.


Manchester United mencatatkan kemenangan lewat ke atas Wolves ketika Marcus Rashford menjaringkan gol pada masa tambahan waktu. Gol tersebut mengatasi pertemuan yang tidak menyenangkan di Old Trafford.


Man Utd dan Wolves telah bermain berkali-kali sejak Ole Gunnar Solskjaer dilantik sebagai pengurus. Pertandingan malam tadi adalah antara kumpulan yang paling tidak menghiburkan. Tetapi Man United tidak akan peduli ketika mereka menuju ke 2021 di belakang kemenangan penting.


Manchester membuat enam perubahan dari pasukan yang bermain dengan Leicester pada Boxing Day. Tetapi itu adalah salah satu tuduhan biasa mereka yang membuat perbezaan ketika permainan kelihatannya menyempurnakan keputusan seri 0-0.


Rashford mengumpulkan bola di sayap kanan sebelum memotong ke dalam dan membidik dengan kaki kirinya, dan rembatan itu menjaringkan bahagian belakang jaring melalui pesongan.


Seterusnya adalah perlawanan menentang Aston Villa pada Hari Tahun Baru.


Perlawanan pada hari Selasa nampaknya ditakdirkan untuk seri ketika Rashford menguasai bahagian tepi kawasan, berhampiran dengan garisan gol.


Tetapi setelah memotong di dalam kotak, lelaki England itu terbang dengan rembatan kaki kiri yang menepis Romain Saiss untuk meninggalkan Rui Patricio dengan kaki yang salah.


United kini ketinggalan dua mata di belakang pendahulu Liverpool yang bermain dalam jumlah permainan yang sama, yang hampir sama dengan mereka di tangga teratas pada tahap musim ini sejak Sir Alex Ferguson bersara.


Bos Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer mengatakan bahawa dia tidak bersedia mempertimbangkan untuk membicarakan cabaran gelaran sehingga selepas 30 perlawanan.


Bahawa pemenang harus datang terlambat dapat diramalkan.


Sorotan Manchester United vs Wolves setelah gol Rashford memastikan kemenangan lewat 1-0

Statistic Man Utd vs Wolves Highlights (BBC Sports)


Line Ups and Change Man Utd vs Wolves Highlights (BBC Sports)


Sejak Wolves kembali ke posisi teratas pada tahun 2018, pasukan ini kini telah bertemu sebanyak lapan kali dalam liga dan piala. Telah ada empat seri dan masing-masing dua kemenangan, tidak ada satu pun dari satu gol.


Pengurus United, Solskjaer meramalkan hubungan sulit dan ia membuktikan bahawa pertahanannya sama dengan serangan Wolves yang terus berjuang tanpa Raul Jimenez, sementara pasukan tuan rumah gagal memberi inspirasi walaupun kepulangan Paul Pogba bersama Fernandes di lini tengah.


Tidak biasa baginya, Fernandes boros ketika Mason Greenwood memilihnya dengan umpan silang yang mendalam sebelum waktu separuh masa.


Peluang seperti itu cenderung untuk mencari jaring di tangan Portugis, tetapi peluang ini ditolak oleh Patricio.


Rashford dan Anthony Martial menyia-nyiakan peluang dan walaupun Edinson Cavani memiliki bola di gawang, pemain Uruguay itu dikesampingkan secara offside.


Ada banding untuk penalti bola baling pada awal pertandingan, tetapi VAR menilai itu tidak sengaja oleh kapten Wolves, Conor Coady.


Walaupun malam tidak berakhir dengan baik untuk Wolves, ia adalah satu lagi yang baik bagi penyerang muda Wolves, Pedro Neto.


Pengurus Nuno Espirito Santo telah berusaha untuk mengurangkan harapan di sekitar pemain berusia 20 tahun itu. Pedro Neto mula terdedah kepada bola sepak senior setelah beberapa kali muncul di Portugal asalnya untuk Braga dan semasa menjalani pinjaman di Lazio.


Glenn Hoddle dan Jamie Redknapp sama-sama banyak bercakap tentang Neto dalam beberapa hari terakhir. Sementara perawakannya yang kurang baik tidak sesuai dengan peranan penyerang tengah yang dia tangani. Terdapat lebih banyak bukti di Old Trafford mengenai bintang yang berpotensi dalam pembuatannya.


Sama ada menerusi rembatannya sendiri yang menguji De Gea atau cuti berinspirasi yang menghasilkan satu untuk Ruben Neves, Neto menunjukkan bahawa dia selalu berfikir.


Hantaran terbalik yang menjumpai Rayan Ait-Nouri di kawasan penalti yang penuh sesak telah diilhamkan walaupun tidak memberikan hadiah.


Neto juga semakin terbiasa dengan permainan fizikal - dia secara tidak sengaja ditangkap oleh Nemanja Matic, yang menimbulkan jeritan kesakitan ketika permainan berlanjutan tanpa dia.


Dia mungkin telah melakukan yang lebih baik ketika dia berlari dengan jelas sebelum separuh masa. Hanya untuk mencari Harry Maguire dalam perjalanannya ketika dia berusaha masuk ke dalam untuk membuat lebih banyak ruang untuk tembakan. Tetapi remaja itu terus mencari poket ruang setelah rehat sebelum akhirnya dia diganti.


Untuk menggarisbawahi evolusi pasukan Wolves ini, bekas pemain pertahanan Liverpool berusia 18 tahun, Ki-Jana Hoever membuat permulaan pertamanya di Liga Perdana. Seperti yang dilakukan Vitinha yang berusia 20 tahun - hantaran bahawa Pogba yang gemuk adalah kemuncak 54 -minit penampilan.


Bukan bahawa ia akan menjadi saguhati setelah penghujung malam yang mengecewakan bagi Wolves.


Source (BBC Sports, MEN Sports)