Man Utd Preview - Menentang Leicester pada Boxing Day

Manchester United kembali ke aksi Liga Perdana pada Boxing Day untuk menduduki tempat kedua menentang Leicester City.
Man Utd Preview - Manchester United akan Menentang Leicester pada Boxing Day
Man Utd Preview - Manchester United akan Menentang Leicester pada Boxing Day


Manchester United kembali ke aksi Liga Perdana pada Boxing Day untuk menduduki tempat kedua di Leicester City dengan mengetahui kemenangan akan menyaksikan mereka bertukar tempat dengan lawan mereka.


Berikutan penghancuran 6-2 Leeds Man Utd pada hujung minggu lalu sebelum mara ke separuh akhir Piala Carabao dengan kemenangan 2-0 ke atas Everton, terdapat optimisme yang semakin meningkat di sekitar Manchester United dengan perbincangan mengenai cabaran gelaran yang tidak mungkin dengan tenang diperdebatkan.


Man Utd terkenal mengalahkan Leicester pada hari terakhir musim Liga Perdana pada bulan Julai, kemenangan yang menyaksikan mereka berjaya menduduki tempat ketiga, dan Brendan Rodgers berharap dapat membalas keputusan itu.


Solskjaer berharap dapat mengingat kembali Scott McTominay yang mengikuti kepahlawanannya menentang Leeds sementara ada juga penarikan sejumlah pemain yang terlepas perjalanan ke Everton, termasuk David De Gea, Aaron Wan-Bissaka, Fred dan Mason Greenwood.


Victor Lindelof harus kembali menjadi pasangan Harry Maguire walaupun persembahan cemerlang dari Eric Bailly di Goodison Park. Paul Pogba adalah pemain lain yang menikmati permainan yang sangat baik tetapi kemungkinan akan kembali ke bangku simpanan. Nemanaja Matic dan Donny van de Beek juga boleh ketinggalan.


Bruno Fernandes adalah kepastian untuk dimulakan dan Solskjaer dapat kembali ke kedudukan tiga pilihan utama Marcus Rashford, Anthony Martial dan Greenwood. Cavani akan menganggap dirinya tidak bernasib baik untuk ketinggalan setelah merangkul satu lagi gol dalam acara terakhirnya tetapi akan ada banyak peluang untuk Uruguay selama musim perayaan.


Prediksi Squad Man Utd

Man Utd Preview - Prediksi Squad Man Utd Menentang Leicester pada Boxing Day
Man Utd Preview - Prediksi Squad Man Utd Menentang Leicester pada Boxing Day  (via readmanutd.com)


Kebimbangan Bruno Fernandes telah memberi motivasi tambahan kepada Manchester United vs Leicester City

Kebimbangan Bruno Fernandes telah memberi motivasi tambahan kepada Manchester United vs Leicester City
Kebimbangan Bruno Fernandes telah memberi motivasi tambahan kepada Manchester United vs Leicester City


Man Utd menghadapi Leicester City pada awal permulaan pada Boxing Day setelah bermain suku akhir Piala Carabao terakhir pada pertengahan minggu.


Perjalanan pada hari Rabu di M62 mungkin tidak termasuk dalam kategori yang sama dengan malam Liga Juara-Juara di Istanbul, tetapi sekali lagi Manchester United ditangani oleh perancang perlawanan.


Man Utd bermain perlawanan itu pada malam Rabu dan kemudian ditugaskan untuk memulakan makan tengah hari Sabtu menentang Everton di Merseyside. Solskjaer marah dan semasa dia menggunakan ketidakadilan untuk menembak pemainnya, dia membuang belenggu itu sepenuh masa.


Mereka tidak gagal pada hari itu. Mereka menang 3-1 untuk memulakan larian 19 mata dari kemungkinan 21 di Liga Perdana. Ini adalah rentetan bentuk yang telah menjadikan perjalanan Boxing Day ke Leicester City sebagai permainan yang penting dalam perlumbaan gelaran.


Tetapi permainan itu adalah permulaan untuk pesta Boxing Day. Man Utd bermain terakhir pada pertengahan minggu dan kini akan bermain pertama pada hujung minggu. Itu bukan ketidakadilan terbesar yang ditimpa mereka musim ini, tetapi juga tidak ideal, terutama pada hari Krismas, dengan Man Utd memerlukan sesi pemulihan pada malam Krismas sebelum berlatih pada Hari Krismas dan kemudian menginap di hotel di Leicester pada malam Krismas.


Jadual itu mungkin mempengaruhi pemikiran Solskjaer dalam membuat sembilan perubahan untuk suku akhir Piala Carabao ini, tetapi dia juga mengambil kesempatan dengan pemilihannya.


Sebilangan besar pemerhati Man Utd mengharapkan Bruno Fernandes diberi rehat di Goodison Park, tetapi penyertaannya adalah pengakuan dari Solskjaer bahawa dia tidak begitu percaya pihak ini untuk melepaskan tembakan dengan cara yang sama tanpa pemain permainan Portugal mereka yang cemerlang.


Seperti yang dijelaskan oleh Gary Neville pada komen bersama, "dia adalah orang yang tidak dapat ditinggalkan oleh Solskjaer" dan tahap sumbangannya tidak dapat disangkal. Sejak dia menandatangani kontrak dengan Man Utd, mereka telah menjaringkan tiga gol atau lebih dalam satu perlawanan di Liga Perdana Inggeris atau di Eropah sebanyak 16 kali, tetapi hanya dua kali mereka berjaya melakukannya tanpa Fernandes menjaringkan gol atau membantu.


Kali terakhir Solskjaer cuba meninggalkannya adalah di West Ham, tetapi Man Utd begitu teruk pada babak pertama di Stadium London sehingga menyebabkan pengurus itu berfikir dua kali untuk meninggalkan Fernandes lagi. Dalam permainan itu dia datang pada separuh masa untuk menyelamatkan keadaan.


Dia cemerlang pada peringkat awal ketika menentang Everton dan Man Utd tidak dapat dilihat pada separuh masa. Sebaliknya, kegagalan untuk mengambil peluang itu bermaksud dia harus terus bertahan dan dengan Man Utd bermain terakhir pada pertengahan minggu dan pertama pada Boxing Day, waktu pemulihan adalah minimum.


Pada suatu ketika musim ini dia akan memerlukan rehat. Solskjaer akan gembira kerana dapat memanggil pemain yang berpengaruh di sepertiga terakhir seperti Fernandes, setelah berjuang sepanjang tahun 2019 tanpa banyak kreativiti, tetapi cabaran seterusnya adalah mencari jalan untuk membuat pasukan ini berdetak tanpa dia.


Donny van de Beek kelihatan seperti Plan B yang jelas ketika dia tiba dari Ajax pada musim panas, tetapi dia belum mempunyai pengaruh yang diharapkan dari dia dan di Goodison dia tidak dibawa untuk menggantikan Fernandes, tetapi ditempatkan di sebelah kiri serangan itu dan diminta untuk berhubung dengan Portugis.


Itu bukan kedudukan terbaik Van de Beek dan ketika dia bekerja dengan tekun di sebelah kiri dan melakukan jaringan dengan baik pada masa-masa, terutama ketika Man Utd berada di puncak di peringkat awal, tidak ada kejutan ketika jumlahnya naik tepat setelah satu jam dan senjata besar Marcus Rashford dan Anthony Martial datang.