Punca Permainan Fred: Skandal Doping, Krisis Ukraine dan Mencari Jati Diri

Kami melihat kembali bagaimana Fred Manchester United bangkit ke puncak permainannya. Pada masa pemain Brazil itu memulakan persembahannya kurang
Punca Permainan Fred Skandal Doping Krisis Ukraine dan Mencari Jati Diri
Punca Permainan Fred Skandal Doping, Krisis Ukraine dan Mencari Jati Diri


Kita melihat kembali bagaimana Fred Manchester United bangkit ke puncak permainannya. Pada masa pemain Brazil itu memulakan kenaikan dan persembahannya tidak kurang hebat. Ole Gunnar Solskjaer menggunakan kepakaran bimbingannya untuk mengasuh pemain yang gagal mendapatkan penampilannya di Old Trafford. Hasil kerja mereka sekarang lebih banyak daripada sebelumnya dan mungkin artikel itu sedikit sebelum waktunya.

Sebagai kelahiran Brazil dan dibesarkan, Fred memulakan kariernya di negara asalnya bermain untuk Internacional dan membantu pasukannya merangkul dua gelaran liga teratas di Rio Grande do Sul. Pada tahun 2013 Fred dengan pantas ditangkap oleh pasukan Ukraine, Shaktar Donetsk yang memerlukan pengganti Fernandinho dari Manchester City. Perjanjian itu bernilai sekitar € 15 juta.

Tidak lama sebelum lelaki yang memuji legenda Brazil, Ronaldinho sebagai pujaan hatinya menunjukkan bahawa dia layak mendapatkan harga, dia menjaringkan dua gol pada debut kompetitifnya di Piala Super Ukraine, membuka jalan untuk kemenangan 3-1.

Pada bulan Julai 2014 ketika ketegangan meningkat antara Rusia dan Ukraina Fred adalah salah satu daripada enam pemain Shaktar bersama Douglas Costa yang enggan kembali ke Donetsk setelah perlawanan persahabatan di Perancis. Artikel dari Guardian pada masa itu memberikan gambaran tentang bagaimana pegawai kelab yang marah pada pemain:

Pemilik Shakhtar Donetsk telah mengesahkan enam pemain telah menolak untuk kembali ke Ukraine untuk musim baru kerana konflik berlaku di sekitar bandar asalnya kelab. Pemain Brazil, Douglas Costa, Fred, Dentinho, Alex Teixiera dan Ismaily serta penyerang Argentina, Facundo Ferreyra kekal di Perancis berikutan perlawanan persahabatan menentang Lyon pada hari Sabtu. Dalam pernyataan di laman web kelab, pemiliknya, Rinat Akhmetov, memberi amaran kepada para pemain bahawa "pada mulanya mereka akan menderita" jika mereka tidak kembali, kerana tindakan mereka dapat mengaktifkan klausa pampasan yang memaksa mereka membayar "puluhan juta euro" "Kepada Shakhtar.

Fred dan yang lain akhirnya kembali beberapa hari kemudian. Di lapangan, semua mencari pasukan tengah Shaktar yang tegas dan dia berada di skuad Brazil untuk Copa America 2015 di Chile. Peranan Fred dalam skuad adalah terhad tetapi dia diberi rasa tahap besar ketika dia bermain dalam dua perlawanan terakhir Kumpulan C ketika Brazil mara ke suku akhir.

Semasa Copa America Fred diperintahkan untuk mengambil bahagian dalam pemeriksaan ubat-ubatan biasa dan diuji positif hidroklorotiazida diuretik, bahan ini terutama untuk merawat tekanan darah tinggi dan pembengkakan akibat penumpukan cairan tetapi juga dapat menutupi penggunaan ubat peningkatan kinerja. Selepas proses yang panjang, Fred akhirnya digantung selama empat bulan antara bulan Mac dan Julai 2017.

Walaupun waktunya di Shaktar bukan tanpa kontroversi, Fred menarik perhatian Manchester United kerana penampilannya di lapangan, dia telah memenangi 10 trofi pada masanya di kelab termasuk empat gelaran Liga Perdana Ukraine. Pada Februari 2018, dia menjaringkan gol pertama Liga Juara-Juara UEFA pada pusingan 16 menentang Roma, memimpin pasukannya dengan kemenangan 2-1. Pada tahun yang sama dia dinobatkan dalam skuad 23 pemain terakhir Brazil untuk Piala Dunia FIFA 2018.

Pada 5 Jun 2018 Manchester United mengumumkan perjanjian untuk menandatangani Fred dalam kontrak lima tahun dengan pilihan untuk memperpanjang untuk satu tahun lagi, perjanjian bernilai £ 52 juta itu membuatkan peminat menjadi kegilaan dan video mengenai kemahiran / matlamat / penggabungan menggelecek media sosial .

Debut kelab Fred datang pada 11 Ogos 2018 dalam kemenangan 2-1 ke atas Leicester, hari pertama musim yang menang tidak memberikan nada untuk tahun yang luar biasa yang akan diikuti bagi Manchester United dan Fred. Peminat melihat percikan apa yang ditawarkan pemain baru ketika menjaringkan gol pertamanya menentang Wolves pada awal September 2018, tetapi bentuk ini tidak akan bertahan.

Bagi pemain bola sepak mana-mana peringkat, menyesuaikan diri dengan Liga Perdana boleh memberikan cabaran besar dan Fred mengakui musim lalu ketika bercakap dengan De Sola:

"Ketika saya sampai di Ukraine liga kuat. Terdapat banyak pemain Brazil di kelab lain. Selepas perang, tahapnya menurun. Hanya ada dua pasukan: Shakhtar dan Dinamo Kiev. Itu tidak begitu kompetitif, kami selalu menang. "

"Liga Perdana adalah liga terbaik di dunia. Saya merasakannya dalam beberapa perlawanan pertama. Saya mengawal bola dan ada dua atau tiga pemain mengejar saya. Musim lalu tidak bagus. "

Jose Mourinho tidak diberi masa untuk membiarkan Fred menyesuaikan diri, peminat mahukan kesan segera dan media menyerbu seperti sebungkus singa untuk merobek penandatanganan baru yang hancur minggu demi minggu. Kedatangan Ole Gunnar Solskjaer mungkin memberi harapan baru kepada Fred, tetapi dia juga tidak menunjukkan kepercayaan terhadap pemain itu.

Pada saat melemparkan tuala, mungkin merupakan pilihan terbaiknya, Fred menunjukkan nilai sebenarnya, meminta nasihat daripada rakan-rakan Rivaldo dan Gilberto Silva yang sama-sama mendorongnya bahawa dia akan membuatnya dan harus mencapainya.

Pada bulan Mac 2018, Fred membuat paparan lezat dalam comeback United yang memecahkan rekod menentang PSG. Dia menjadi bos di bahagian tengah, etika kerjanya tidak ada duanya dan dia membuli pertahanan PSG untuk membolehkan United mengejar kemenangan mereka. Bentuk ini mati atau mungkin dia tidak diberi peluang untuk terus berada dalam urat yang sama. Fred hanya berjaya 17 penampilan Liga Perdana pada musim debutnya - menjadikan kos purata penampilannya di liga pada £ 3,058,823.

Maju cepat ke musim 2019/2020 dan kami membiarkan media dan Gary Neville melakukan perbincangan. Fred dibekukan, sekali lagi berjuang selama beberapa minit di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjaer. Pangkalan peminat Manchester United dibahagikan, ada yang percaya dia memerlukan peluang, dan ada yang menginginkan jalan keluar cepat. Ditanya di mana Fred masuk kelab, Neville memberitahu Sky Sports Sep 2019:

'Saya tidak pasti. Saya tidak pasti. Saya tidak melihat apa-apa tentangnya dalam 12 bulan dia berada di sini untuk membenarkan tanda harga. "Saya rasa ada kilat - saya fikir dia bermain dengan baik di PSG di Liga Juara-Juara ketika Manchester United mengalami malam yang indah itu. "Dia kelihatan seperti mengambil bola, dia kemas di atasnya tetapi saya tidak melihat penjaring gol, saya tidak melihat pemain tengah bertahan, saya tidak melihat pelari. Saya tidak pasti apa yang saya lihat. 'Pada asasnya dengan harga £ 60 juta, anda ingin masuk ke dalam salah satu kategori tersebut.'

Man Utd flop Fred berjenama 'signing terburuk yang pernah ada' selepas pertunjukan seram di Newcastle - Daily Star (Okt 2019)

Kecederaan Paul Pogba pada awal musim 2019/2020 adalah pukulan serius bagi Ole dan Manchester United. Papan gagal menandatangani pemain tengah dan kini skuad itu jatuh seperti lalat. Fred tahu ini adalah peluangnya dan lelaki itu akan mengambilnya. Bermain 3545 minit kompetitif berbanding 1702 pada musim sebelumnya, pemain Brazil itu mengaitkan kejayaannya dengan peningkatan masa bermain.

“Musim ini, saya menjalani larian yang lebih baik dalam pasukan. Saya fikir saya telah mengekalkan standard yang baik dan bahkan menjadi lebih baik dalam setiap perlawanan. "

Setem persetujuan terakhir dari peminat datang ketika Fred menjaringkan dua gol dan membantu satu lagi dalam pusingan 32 Liga Europa UEFA Manchester United menentang Club Brugge pada Februari 2020. Kemenangan 5-0 yang selesa tetapi Fred menunjukkan bahawa dia memiliki semuanya, dari depan hingga kembali dia membuat perbezaan besar untuk Manchester United. Solskjaer bersinar dengan prestasi Fred dan bercanda bahawa dia tidak menyangka dia akan hidup untuk melihat gol seterusnya yang dikandung pemain Brazil itu.

Fred memberikan wawancara eksklusif dengan UnitedPeoplesTV selepas perlawanan:

"Ole telah melakukan pekerjaan yang hebat. Dia pelatih yang baik. Dia berusaha menerapkan cara bermainnya sendiri. Di Manchester United, kami mengalami pasang surut tetapi saya merasakan ini adalah bahagian dari bola sepak."

"Hari ini saya melihat banyak orang bersembunyi di sebalik media sosial mereka untuk membicarakan banyak perkara dan mereka boleh menyinggung perasaan anda dan keluarga anda. Oleh itu, saya tidak mahu melihatnya sehingga saya dapat tetap tenang. Saya cuba menumpukan perhatian lebih kepada perkara-perkara baik . "

"Michael Carrick banyak membantu saya dari hari ke hari, kami selalu bercakap dan dia berusaha untuk membantu saya dengan kedudukan saya di lapangan. Carrick adalah seorang lelaki yang selalu menolong saya. Kami melakukan latihan satu lawan satu, jadi dia seseorang yang banyak mempengaruhi saya di kelab. "

Memilih pemain The Red Devil bulan ini pada Januari 2020 Fred dipuji sebagai salah satu pemain tengah terbaik di dunia. Musim akan berakhir dengan kedua-dua tertinggi dan rendah untuk Solskjaer's Manchester United. Kelab ini berjaya menduduki tempat keempat teratas tetapi kalah di separuh akhir Liga Europa kepada pemenang akhirnya Sevilla. Bagi Fred, terdapat banyak hal positif dari penampilannya dalam pertandingan dan pemain berusia 27 tahun itu dinobatkan dalam Skuad Liga Musim UEFA Europa.

Walaupun kami hanya beberapa minggu memasuki musim 2020/2021, wajar untuk mengatakan bahawa ia adalah permulaan yang perlahan. Kekalahan pada hari pembukaan kepada Crystal Palace meletakkan United di belakang dan Fred kecewa kerana menjadi pengganti yang tidak digunakan. Solskjaer memberi peluang kepada Fred dalam perlawanan seterusnya ketika The Red Devils menentang Luton Town di Caraboa Cup. Persembahan hebat dari Fred dan Nemanja Matic memberikan para pemenang asas yang kukuh di ruang mesin.

Fred membina minit dan mula mencari bentuknya semula. Panggung Eropah adalah di mana pemain Brazil itu bersinar musim lalu dan musim ini tidak berbeza, penampilannya menentang PSG sangat luar biasa kerana dia bekerja tanpa lelah untuk memecahkan serangan dari salah satu pasukan yang paling banyak dikumpulkan di Eropah. Tidak menghairankan bagi sesiapa yang mengetahui bahawa Fred menempuh jarak lebih jauh di padang malam itu daripada pemain lain.

Seorang lelaki yang tidak yakin dengan prestasi Fred di PSG adalah penyerang Watford, Troy Deeney yang memberitahu TalkSport ketika itu:

"Setiap kali anda bermain menentang Fred - kami pasti berjaya - anda membiarkannya mendapatkannya kerana dia harus mengambil tiga atau empat sentuhan."

"Dia tidak tahu bagaimana melakukan satu atau dua sentuhan."

"Sesiapa yang menonton permainannya, dia menghadapnya dengan cara yang salah, belokan, giliran, memotong, memotong, dan dia akan memberi anda bola tiga atau empat kali dalam permainan."

Satu minggu kemudian dan Fred membuktikan kepada Troy Deeney dan mana-mana keraguannya bahawa bola yang anda menang lebih penting daripada bola yang anda kalah dan sentuhan yang anda ambil lebih penting daripada jumlah sentuhan anda. Dalam kemenangan Manchester United 5-0 ke atas RB Leipzig di Liga Juara-Juara pada Rabu malam, dia menunjukkan kelas sebenarnya.

Matlamat 1: Fred memenangi bola untuk Paul Pogba yang membantu Mason Greenwood. Matlamat 2: Fred diteruskan kepada Bruno Fernandes yang membantu Marcus Rashford. Matlamat 3: Fred memenangi bola dan membantu Marcus Rashford. Matlamat 4: Fred berjaya ke Martial yang dicemari dan diberikan penalti. Matlamat 5: Lelaki yang digelar ‘Pastor Fred’ oleh peminat Manchester United memutuskan untuk membiarkan rakan sepasukannya mencuba.

Ole Gunnar Solskjaer memuji prestasi Fred selepas perlawanan:

"Saya pasti Fred menutupi sebilangan kecil rumput di padang itu," kata Solskjaer. "

"Tidak dapat dipercayai bagaimana budak lelaki itu pulih untuk yang berikutnya."

Mungkin ada pelajaran bagi kebanyakan kita dalam perjalanan Fred dari 'Flop' ke 'Favorite' - Liga Perdana adalah yang paling kompetitif di dunia, Manchester United telah memenangi liga itu sebanyak 20 kali dan ketidakkonsistenan tidak semestinya bererti kegagalan, diberikan masa untuk menyesuaikan diri adalah penting. /(The United Stand)