Perlawanan Manchester United dengan West Brom Berpindah Liputan TV

Manchester United akan menentang West Brom di Old Trafford pada pukul 8 malam Sabtu depan (21 November) setelah perjanjian siaran baru disahkan.
Perlawanan Manchester United dengan West Brom Berpindah Liputan TV
Perlawanan Manchester United dengan West Brom Berpindah Liputan TV


Man Utd bermain West Brom selepas rehat antarabangsa tetapi perlawanan telah disusun semula setelah perincian TV baru untuk Premier League disahkan.

Manchester United akan menentang West Brom di Old Trafford pada pukul 8 malam Sabtu depan (21 November) setelah perjanjian siaran baru disahkan untuk perlawanan Premier League.

Perlawanan dijadualkan bermula pada jam 3 petang yang pada asalnya tidak dipilih untuk liputan TV langsung, tetapi perbincangan berlanjutan minggu ini mengenai sama ada untuk menunjukkan permainan bukan sebahagian daripada tawaran siaran yang ada.

Premier League kini telah mengesahkan bahawa semua perlawanan hingga permainan Tahun Baru pada awal Januari kini akan ditayangkan secara langsung di Sky Sports, BT Sport, BBC atau Amazon Prime. Ini bermakna percubaan bayar per tontonan jangka pendek juga telah berakhir.

Hujung minggu depan sekarang akan menyaksikan empat permainan dimainkan dalam slot kick-off yang berasingan pada hari Sabtu, empat dengan waktu memulakan yang berbeza pada hari Ahad dan dua pada hari Isnin pada waktu yang berasingan.

Perlawanan United dengan Baggies diturunkan pada pukul 8 malam Sabtu. Pasukan Ole Gunnar Solskjaer tidak dapat bermain pada hari Ahad ketika mereka menentang Istanbul Basaksehir dalam Liga Juara-Juara di Old Trafford pada hari Selasa.

Satu pernyataan Premier League mengatakan: "Premier League hari ini mengumumkan bahawa semua perlawanan dari Sabtu 21 November, dan sepanjang tempoh Krismas dan tahun baru, akan disediakan untuk peminat untuk menonton secara langsung di UK.

"Bekerja dengan rakan penyiaran kami, dan dengan sokongan kelab, semua perlawanan akan ditunjukkan melalui perkhidmatan Sky Sports, BT Sport, Amazon dan BBC yang ada."

"Terdapat jadual penuh pertandingan Premier League pada musim perayaan dan kelab komited untuk mendapatkan penyelesaian yang mudah untuk peminat."

"Rancangan ini telah dibuat dengan kerjasama rakan penyiaran kami, bekerjasama dengan kami untuk memberikan perlawanan tambahan ini sementara stadium kehilangan penyokong yang merupakan bahagian penting dalam permainan ini."

"Perjanjian akan dikaji pada tahun baru setelah berunding dengan kelab, rakan penyiaran dan sejajar dengan keputusan yang dibuat oleh Pemerintah mengenai kembalinya penonton ke stadium."

via (MEN)