Penyerang Manchester United Edinson Cavani Mendapatkan Kad Merah Setelah Mentackle Richarlison

Manchester United Malaysia News - penyerang Manchester United Cavani mentackle Richarlison di pergelangan kaki dengan VAR hukuman menjadi kad merah.
Penyerang Manchester United Edinson Cavani Mendapatkan Kad Merah Setelah Mentackle Richarlison
Penyerang Manchester United Edinson Cavani Mendapatkan Kad Merah Setelah Mentackle Richarlison


Richarlison pun juga telah ikut membela Edinson Cavani setelah penyerang itu dikeluarkan untuk Uruguay dalam kekalahan mereka ke Brazil.

Dengan Uruguay turun 2-0, penyerang Manchester United Cavani menangkap rakannya Everton di pergelangan kaki dengan umpan lewat yang pada mulanya hanya menghasilkan kad kuning.

VAR meningkatkan hukuman menjadi kad merah, menyebabkan penampilan Cavani tercengang.

Bercakap selepas perlawanan, Richarlison, yang menjaringkan gol kedua Selecao dalam kemenangan itu, mengatakan dia bersimpati dengan Cavani.

Tetapi dia mengakui bahawa masalah itu boleh mengakibatkan kecederaan pada hari lain.

"Itu adalah perselisihan bola dan tentu saja dia unggul," katanya kepada CBF TV.

"Sekiranya kaki saya ditanam di lantai, mungkin kaki saya boleh patah.

"Tapi saya rasa dia tidak bermaksud begitu. Saya rasa dia pergi ke sana untuk mendapatkan bola tetapi terlepas dan mengambil kaki saya. Ini adalah situasi permainan biasa."

Sementara Cavani diusir, ada beberapa berita baik untuk United dari pertandingan, dengan Alex Telles cukup sesuai untuk tempat di bangku simpanan.

Telles adalah pengganti yang tidak digunakan dalam kemenangan 2-0, yang menunjukkan dia perlahan kembali sihat setelah ketiadaan yang berpanjangan kerana menderita coronavirus.

Bek kiri tidak bermain untuk United sejak menang 2-1 ke atas PSG pada bulan Oktober tetapi keluar dari bangku simpanan untuk Brazil dalam kemenangan 1-0 ke atas Venezuela pada hari Sabtu.

Pada awal minggu ini telah disahkan bahawa dia telah diuji negatif untuk virus tersebut dan dia kini bersedia untuk menghadapi West Brom pada perlawanan pertama setelah rehat antarabangsa.

Cavani juga akan tersedia untuk permainan ini, dengan kad merah antarabangsa yang tidak berlaku untuk perlawanan kelab.