Mauricio Pochettino menggariskan kriteria pekerjaan seterusnya di tengah pautan Manchester United

Pochettino mengatakan dia tidak akan menutup pintu ketika datang ke pekerjaan berikutnya dalam bidang pengurusan.
Mauricio Pochettino menggariskan kriteria pekerjaan seterusnya di tengah pautan Manchester United
Mauricio Pochettino menggariskan kriteria pekerjaan seterusnya di tengah pautan Manchester United


Mauricio Pochettino dipecat oleh Tottenham pada tahun 2019 dan tetap keluar dari pekerjaan sebagai pengurus. Mauricio Pochettino mengatakan dia tidak akan menutup pintu ketika datang ke pekerjaan berikutnya dalam bidang pengurusan. Pemain Argentina itu tanpa pekerjaan sejak dipecat oleh Spurs pada 2019.

Pochettino adalah pilihan awal United untuk mengambil alih di Old Trafford setelah pemecatan Mourinho pada tahun 2018 tetapi bos sementara Ole Gunnar Solskjaer mendapat pekerjaan secara tetap dengan keputusan yang luar biasa setelah pertama kali masuk.

Selama Pochettino keluar dari pekerjaan, namanya tidak akan terlalu jauh dari sorotan ketika United melalui tampalan yang melekit.

Bercakap di Sky Sports, pemain berusia 48 tahun itu mengatakan bahawa dia sudah bersedia untuk kembali ke bola sepak dengan projek yang terasa tepat tetapi mengakui dia tidak pasti apakah itu akan berada di Liga Perdana.

"Saya tidak tahu," katanya. "Saya tidak akan menutup pintu. Saya diberitahu ketika saya masih sangat muda bahawa bola sepak akan menentukan cara saya. Bola sepak akan membuat keputusan.

"Saya menunggu untuk merasakan apa projek yang tepat untuk kita.

"Kami hidup dalam krisis. Bola sepak adalah sebahagian daripada hidup saya, tetapi tenaga saya penuh dan saya suka terlibat dalam permainan, tetapi pada masa yang sama saya perlu memahami bahawa saya perlu menunggu projek yang betul."

Setelah meninggalkan Spurs hampir setahun yang lalu, Pochettino mengatakan bahawa dia kembali bertenaga dan berminat untuk kembali ke pengurusan sekali lagi.

Dia berkata: "Saya selalu merasa bersedia untuk kembali terlibat dalam permainan.

"Bola sepak adalah minat saya, bukan tekanan ketika anda bekerja, bukan tekanan untuk pergi ke tempat latihan, bukan tekanan untuk bersiap untuk permainan, bukan tekanan untuk bersaing.

"Saya tidak sabar untuk terlibat dalam permainan ini. Saya suka permainan, sukar, kita berada di dalam, kita bekerja, tetapi tidak sama dengan terlibat setiap hari, masa yang anda habiskan dengan pemain dan kakitangan anda . Anda terlepas itu, itulah kenyataannya. "

Ketika ditanya apakah dia telah mengetahui apa-apa dari penampilan yang buruk yang menyebabkan pemecatannya di Spurs, Pochettino mengatakan bahawa ini adalah kes yang perlu untuk berkembang dan membina platform yang lebih baik agar pemain berjaya.

Dia berkata: "Kami belajar dan bekerja banyak, mengkaji semua idea, falsafah, prinsip, kepemimpinan kami, bagaimana anda perlu memimpin orang - itulah kuncinya.

"Anda akan menguruskan 50-60 orang, dan keadaan dalam bola sepak berubah, anda perlu berkembang, berusaha menjadi lebih baik, anda perlu memahami bahawa anda perlu memperbaiki diri untuk mencuba dan menyediakan platform yang lebih baik kepada pemain anda." 

(Manchester Evening News)