Manchester United – Upamecano Sukai Post IG Transfersnya ke Man-United

Man Utd Transfers - Dayot Upamecano menyukai post instragram tentang transfer ke Manchester United mengenai dirinya.

Man Utd Transfers - Upamecano

Upamecano menyukai Postingan instagram tentang transfersnya ke Manchester United
Upamecano menyukai Postingan instagram tentang transfersnya ke Manchester United 


Dayot Upamecano menyukai post instragram tentang transfer ke Manchester United mengenai dirinya. Upamecano dalam keadaan bagus untuk RB-Leizpig selama beberapa musim terakhir ini dan dikaitkan dengan transfers budget wang besar ke Man Utd.


Pemain pertahanan Leipzig, Dayot Upamecano baru-baru menyukai postingan Instagram. Post yang menghubungkannya dengan perpindahan ke Manchester United.


Pemain berusia 22 tahun itu telah menjadikan dirinya sebagai salah satu bek tengah berbakat di Eropah. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dan telah dikaitkan dengan Man Utd tranfers, dan beberapa kelab besar lain.


Upamecano menandatangani kontrak untuk Leipzig dari Red Bull Salzburg pada tahun 2017 dengan harga sekitar £ 9 juta. Kelab Bundesliga hampir pasti akan mendapat keuntungan besar jika mereka menjualnya.


Bintang Leipzig baru-baru ini memperbaharui kontraknya di sisi Julian Nagelsmann. Tetapi gerai Jerman BILD, per Caught Offside, masih menghubungkannya dengan perpindahan dari Bundesliga.


BILD melaporkan bahawa Bayern Munich berminat dengan pemain pertahanan yang diberi nilai tinggi tetapi tidak mampu membayarnya. Setelah menandatangani perjanjian baru dengan kelab pada musim panas, dia kini dilaporkan memiliki klausa pelepasan sebanyak £ 36 juta. ia dituntut, tetapi tidak akan sampai pada pertengahan 2021.


Liverpool, yang sedang mengalami krisis bek tengah pada masa ini, juga dikaitkan dengan gerakan untuk Upamecano. Namun, Upamecano kini telah meninggalkan petunjuk dengan menyukai postingan Instagram yang menghubungkannya dengan transfers Man Utd.


Pemain Perancis itu bermain keseluruhan kekalahan Liga Champions Leipzig kepada Manchester United dalam Liga Juara-Juara bulan lalu di Old Trafford. Pasukan Ole Gunnar Solskjaer hebat pada malam itu – terutama pada babak kedua, ketika Marcus Rashford masuk.


Mason Greenwood memberikan goal untuk Manchester United pada minit ke-21 pada malam itu. Tetapi tidak sampai babak kedua sehingga pasukan Solskjaer benar-benar menghidupkannya. Rashford menjaringkan hatrik 16 minit setelah masuk sebagai pemain gantian pada babak kedua. Dengan Anthony Martial juga menjaringkan gol dari tempat. (via MEN)


Caption Instagram, oleh utdarmyy, menunjukkan gambar pemain pertahanan yang dipotret di dalam kit latihan Manchester United di sebelah Bruno Fernandes dengan petikan wartawan BILD Christian Falk. Kemudian nampaknya siaran ini 'disukai' oleh Upamecano sendiri. Adakah pemain pertahanan itu mengikat Old Trafford?