Manchester United sudah menandatangani pengganti Paul Pogba

Pogba tak jadi pilihan utama Man Utd ditumpuk dengan baik di bahagian tengah dengan Bruno Fernandes, Scott McTominay, Fred dan Donny van de Beek .
Manchester United sudah menandatangani pengganti Paul Pogba
Manchester United sudah menandatangani pengganti Paul Pogba


Man Utd ditumpuk dengan baik di bahagian tengah dengan Bruno Fernandes, Scott McTominay, Fred dan Donny van de Beek antara pilihan Solskjaer.


Sama seperti kerja jam, komen terbaru dari kem pasukan kebangsaan Perancis datang, seperti yang biasa mereka lakukan ketika Liga Perdana berehat untuk bola sepak antarabangsa.


Satu-satunya perbezaan kali ini adalah bahawa Didier Deschamps, pengurus Perancis, memaksa Manchester United pada sidang media dan bukannya Paul Pogba. Tetapi sentimennya sama. Anda mungkin dimaafkan kerana menganggap kem Perancis tidak mahu Pogba tinggal di United.


Bercakap pada sidang media, Deschamps berkata: “Paul, saya mengenalnya dengan baik dan dia mengenali kumpulan itu dengan baik. Dia berada dalam situasi dengan kelabnya di mana dia tidak dapat merasa senang, baik dengan waktu bermainnya, maupun dengan kedudukannya. "


Jujur, jika tidak ada yang lain. Deschamps diteruskan.


"Dia tidak berada dalam periode terbaiknya, dia mengalami beberapa kali kecederaan dan Covid-19 yang memukulnya cukup keras. Dia perlu mencari rentaknya.


"Perlawanan yang harus dia buat bulan lalu adalah baik dan konsisten walaupun kurang kecepatan. Kami bagaimanapun tidak dapat mengatakan bahawa dia dipenuhi dalam apa yang dia lakukan di kelabnya.


"Dengan saya, tidak ada masalah seperti itu, tetapi saya juga berusaha untuk menguruskannya. Ketika pemain merasa tidak selesa di kelabnya, tentu saja, dia senang bermain untuk pasukan Perancis. Dia akan memberitahu saya tentang perasaannya dan kerana saya mengenalnya dengan baik, itu akan menuju ke arah yang positif. Sekalipun terserah kepadanya untuk melakukan semua usaha. "


Pada rehat antarabangsa sebelumnya, Pogba sendiri membincangkan keadaannya di United.


"Apa yang hendak dibalas?" dia merenung, menyiapkan dirinya untuk membincangkan masa depannya sendiri dan menghidupkan kembali hubungan tersebut dengan perpindahan besar dari Old Trafford.


"Ya, semua pemain bola ingin bermain untuk Real Madrid," katanya. "Mungkin itu adalah mimpi. Ini adalah mimpi bagi saya, mengapa tidak suatu hari nanti?"


Sekiranya anda mengambil komen Pogba dari 2019 tentang keinginannya untuk "cabaran baru" dan banyak kemas kini dari ejennya yang bersuara Mino Raiola, anda akan mendapat situasi yang pasti akan keluar dari United pada tahun 2021. Sama ada pada jendela Januari yang akan datang nampaknya tidak mungkin , memandangkan sifat pasaran pertengahan musim. Tetapi setelah United mencetuskan perpanjangan kontrak Pogba untuk (secara nominal) menjaganya hingga Jun 2022, musim panas 2021 mungkin merupakan masa untuk berpisah.


Pilihan Ole Gunnar Solskjaer baru-baru ini menunjukkan bahawa mungkin United tidak akan terlalu banyak kehilangan Pogba. Cukup jelas bahawa, walaupun kebangkitan semula pemain Perancis itu setelah kebuntuan pada musim panas, dia tidak lagi dapat bertahan di pilihan pertama Solskjaer 11. Scott McTominay dan Fred telah membentuk ikatan yang, di belakang Bruno Fernandes, memberikan United pangkalan yang lebih kukuh di tengah-tengah taman.


Kemudian ada gajah di dalam bilik untuk dipertimbangkan, di Donny van de Beek.


Ramai yang mempersoalkan mengapa United membayar yuran awal 35 juta pound kepada Ajax untuk pemain tengah itu pada musim panas, ketika itu adalah salah satu kawasan di mana mereka nampaknya mempunyai pilihan. Ada yang menyatakan bahawa Van de Beek adalah tanda yang tidak betul.


Namun setelah mencatatkan minat pada James Maddison dan Jack Grealish, pemain Belanda itu adalah pembanding di pasar musim panas dan, memandangkan usianya, pasti mempunyai masa depan yang besar di Old Trafford. Solskjaer telah dihukum kerana tidak menggunakan pemain berusia 23 tahun itu hingga kini, tetapi setelah Pogba berangkat dan setelah Van de Beek menjadi terbiasa dengan Liga Perdana, harap dia bersinar. Dia telah memberikan sekilas tentang kemampuannya yang luar biasa, menjaringkan gol dalam debut liga.


Dia dapat berkembang menjadi pengganti Pogba yang ideal di United: kreatif dalam serangan, berbakat dalam bola tetapi dengan lebih banyak tenaga dan disiplin bertahan untuk bermain di pelbagai posisi di lini tengah. Masalah dengan Pogba adalah bahawa United tidak pernah yakin dengan kedudukan terbaiknya. Van de Beek semestinya sebaliknya.


Kali pertama Pogba menggoda Real Madrid, terdapat kebimbangan besar dari peminat United bahawa kelab mereka tidak mampu kehilangannya. Sekarang, setelah menandatangani Fernandes tetapi juga Van de Beek, Solskjaer telah menyiapkan skuadnya untuk perkara yang tidak dapat dielakkan. Tidak ada lagi kerisauan ketika cerita Pogba menyingkirkan jalan keluar dari kem Perancis.