Manchester United Memerlukan Empat Lagi Pemain Baru Untuk Menghadapi Cabaran EPL

Manchester United diberitahu bahawa mereka memerlukan empat lagi pemain baru jika ingin mencabar gelaran EPL sekali lagi.


Donny van de Beek, Alex Telles, Edinson Cavani dan Facundo Pellistri tiba di Old Trafford semasa jendela perpindahan musim panas

Manchester United diberitahu bahawa mereka memerlukan empat lagi pemain baru jika ingin mencabar gelaran EPL sekali lagi.

United menduduki tempat ketiga musim lalu tetapi 33 mata terpinggir dari juara Liverpool.

Semasa jendela perpindahan musim panas, Donny van de Beek, Alex Telles, Edinson Cavani dan Facundo Pellistri semua tiba di Old Trafford.

Namun, sasaran utama Jadon Sancho akhirnya tinggal di Borussia Dortmund - buat masa ini sekurang-kurangnya.

United telah membuat permulaan yang baik untuk musim 2020-21, dengan mengambil 10 mata dari tujuh perlawanan liga pembukaan mereka.

Itu merangkumi tiga kekalahan - dan kemenangan 6-1 di tempat sendiri oleh Tottenham - walaupun kemenangan 3-1 Sabtu di Everton memberi kelebihan kepada pasukan Ole Gunnar Solskjaer.

Jangka masa perpindahan dibuka semula selama sebulan pada Januari dan United telah menyetujui perjanjian untuk menandatangani calon remaja Amad Diallo dari Atalanta.

Bagaimanapun, bekas penyerang United, Louis Saha, percaya lebih banyak tambahan diperlukan untuk mengembalikan hari kegemilangan ke kelab lamanya.

"Fokusnya adalah pada Ole Gunnar Solskjaer tetapi anda juga harus melihat rekrutmen," kata Saha kepada Stadium Astro.

"Beberapa pemain baru seperti Fred, anda dapat melihat kualitinya tetapi dia tidak akan membuat perbezaan.

"Penandatanganan (Bruno) Fernandes, anda memerlukan empat daripadanya.

"Anda memerlukan empat dari mereka untuk benar-benar bertanding dan inilah yang hilang.

"Anda perlu mengetahui mentaliti pemain baru. Saya mahu pemain di sana yang mahu memenangi Liga Champions dan memenangi piala besar.

"Inilah yang diperlukan di sini."

Saha memenangi dua gelaran EPL Inggeris dengan United - pada 2006-07 dan 2007-08.

Pemain Perancis itu menjaringkan 35 gol penerbangan teratas untuk kelab. Dia juga pernah bermain dengan Newcastle United, Fulham, Everton, Tottenham dan Sunderland.

via (MEN)