Manchester United dan Man City Menunjukkan Minat Terhadap Dayot Upamecano

Manchester City dan Man United sama-sama dikabarkan tertarik dengan bek tengah RB Leipzig Dayot Upamecano.
Manchester United dan Man City Menunjukkan Minat Terhadap Dayot Upamecano
Manchester United dan Man City Menunjukkan Minat Terhadap Dayot Upamecano


Manchester City dan Man United kedua-duanya dilaporkan berminat dengan pemain tengah RB Leipzig, Dayot Upamecano

Manchester United dan Manchester City sama-sama membuat keinginan untuk menandatangani Dayot Upamecano dari RB Leipzig, menurut laporan.

Upamecano telah berkembang menjadi salah satu pemain pertahanan yang diberi nilai tertinggi di Eropah dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan memainkan peranan penting dalam Leipzig mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara buat pertama kalinya dalam sejarah mereka musim lalu.

Akibatnya, beberapa kelab terbesar di benua itu dikaitkan dengan pemain berusia 22 tahun itu, dengan United dan City selalu menjadi antara nama yang disebut-sebut.

Menurut SportBild, melalui SportWitness, kedua kelab Manchester itu telah 'menyatakan minat mereka' di Upamecano, bersama gergasi Sepanyol, Real Madrid.

Orang Perancis itu menandatangani kontrak baru musim panas lalu, di tengah spekulasi dia boleh meninggalkan Jerman, mempertahankannya di Leipzig hingga 2023 tetapi dilaporkan bahawa klausa pembebasan telah ditambahkan ke perpanjangan.

Dikatakan bahawa Upamecano akan bebas untuk pergi dengan harga € 45 juta, harga yang menarik untuk banyak kelab di pasaran sekarang, tetapi ia hanya akan aktif pada musim panas depan.

United telah berjuang di belakang sejauh ini musim ini dan, walaupun pertahanan bukan keutamaan musim panas lalu, mereka menyedari perlunya menguatkan di bek kiri akhir dan menandatangani Alex Telles.

Pergerakan bek tengah baru mungkin menjadi agenda musim panas depan dan United sebelum ini mengintai Upamecano ketika dia masih remaja.

City, bagaimanapun, nampaknya tidak akan bergerak setelah mereka menghabiskan hampir £ 100 juta untuk bek tengah, dalam bentuk Ruben Dias dan Nathan Ake, di jendela sebelumnya.

Sementara itu, Sporting Lisbon telah mencapai kesepakatan dengan target United yang dilaporkan Nuno Mendes untuk meningkatkan klausa pembebasannya dengan kontrak baru - menurut laporan.

Mendes terus dikaitkan dengan perpindahan ke Old Trafford and Record yang menampilkan perjanjian barunya di halaman depan mereka hari ini.

Harian Portugis mencadangkan United mensasarkan Mendes semasa rundingan mereka untuk Bruno Fernandes kerana kedua-duanya berkongsi ejen yang sama. via (MEN)