Dilema Penjaga Gawang Nomor Dua Manchester United

Manchester United dilaporkan mempertimbangkan untuk menghantar penjaga gawang Dean Henderson secara pinjaman.

 

Dilema Penjaga Gawang Nomor Dua Manchester United
Dilema Penjaga Gawang Nomor Dua Manchester United

Manchester United dilaporkan mempertimbangkan untuk menghantar penjaga gawang Dean Henderson secara pinjaman.


Pemain Manchester United, Sergio Romero membuat permohonan kepada pemenang Liga Perdana 20 kali untuk mengizinkannya meninggalkan kelab pada musim panas, sama ada secara pinjaman atau secara kekal. Ketua kelab akhirnya menolak, meninggalkan Romero marah dengan apa yang dilaporkannya dianggap sebagai sikap tidak hormat dari kelab yang dia layani sejak 2015.


Pemain No.1 Argentina itu hampir menjelang tarikh akhir perpindahan ke Everton Carlo Ancelotti dan United menyekat sebarang pergerakan tersebut. Banyak peminat dan pakar menyerang di kelab kerana berpegang pada pemain yang menjadi penjaga gol pilihan ketiga mereka setelah Dean Henderson kembali dari pinjaman di Sheffield United untuk menandatangani perjanjian baru yang bernilai lebih dari £ 100k seminggu.


Henderson bertekad untuk menjadi pemain No.1 Inggeris tetapi ada masalah besar dengan ini, Gareth Southgate telah menetapkan bahawa dia mesti bermain bola sepak biasa untuk dipertimbangkan untuk posisi itu. Formulir Jordan Pickford telah dipersoalkan tetapi sementara dia tetap No.1 di Everton, Henderson tidak mungkin akan mendorongnya keluar dari England mulai 11.


Laporan sekarang menunjukkan bahawa Setan Merah berpegang pada Romero sementara mereka memutuskan apakah meminjamkan Henderson akan menjadi kepentingan terbaik mereka. Kelab ini melihat Henderson sebagai pasukan pertama masa depan secara berkala dan tidak sabar untuk meningkatkan perkembangannya.


Menurut ESPN, United boleh membiarkan Henderson pergi sementara untuk membolehkannya mencabar Pickford untuk kedudukan teratas antarabangsa. Henderson hanya memulakan tiga perlawanan untuk Man United musim ini dan bentuk konsisten David de Gea telah kembali. Pergerakan Januari mungkin berlaku.


Manchester United dilaporkan menunda penjualan Sergio Romero kerana mereka mungkin akan meminjamkan Dean Henderson untuk sepanjang musim ini.


Henderson telah dipasang sebagai No2 kelab di belakang David de Gea, yang pada dasarnya menjadikan Romero berlebihan.


Pemain antarabangsa Argentina, Romero telah berusaha untuk bergerak sejak Henderson kembali dari Sheffield United, tetapi gagal menutup pertukaran sebelum jendela perpindahan ditutup.


Pemain berusia 33 tahun itu kini menginginkan perpindahan di jendela Januari, tetapi dia mungkin terpaksa bertahan hingga musim panas depan.


Menurut ESPN, United boleh membenarkan Henderson untuk pergi sementara untuk membolehkannya mencabar Jordan Pickford untuk tempat No1 England.


Bos Three Lions Gareth Southgate telah memberitahu Henderson bahawa dia perlu bermain secara berkala untuk dipertimbangkan untuk dipilih.


Sejauh ini musim ini Henderson telah memulakan tiga perlawanan tetapi hanya dalam pertandingan piala.


Itu tidak mungkin cukup untuk mengusir Pickford, yang walaupun bentuknya tidak konsisten tetap menjadi pilihan pertama di Everton.


Romero hampir berakhir di Goodison Park sebagai rakan sepasukan Pickford tetapi langkah pinjaman runtuh pada musim panas, menjadikannya sejuk di Old Trafford sementara Everton menandatangani Robin Olsen sebagai gantinya.


Sejak itu Romero meminta kesepakatannya sekarang - yang berlangsung hingga akhir musim - ditamatkan, tetapi United tidak bersedia untuk membenarkan keluarnya secara percuma.


Kelab MLS juga menunjukkan minat terhadap Romero, yang harganya diminta sekitar 8-10 juta pound.


United mungkin bersikap tegas atas tuntutan tersebut mengingat mereka akan kehilangan Romero pada musim panas, tetapi perkembangan Henderson tetap menjadi keutamaan.


Romero jarang bermain selama lima tahun bertugas di United dan kini berlatih sendirian ketika dia berusaha untuk keluar.


Isterinya, Eliana Guercio, sangat lantang mengenai perlakuan United terhadap suaminya setelah pertukaran tarikh akhir tarikhnya runtuh.


"Ini adalah hari yang sangat menyedihkan kerana dia menginginkan peluang untuk pergi ke kelab lain," kata Guercio. "Dia telah bekerja keras setiap hari untuk ini, kerana dia memberikan yang terbaik untuk United dan saya fikir peluangnya untuk bermain untuk United telah menurun.


"Ini tidak terdengar tepat bagi saya. Sepertinya mereka tidak jujur ​​atau profesional atau serius bahawa mereka harus melepaskannya. Saya sangat sedih kerana ini."

via (MEN)