Preview Tactical Southampton vs Manchester United

Preview Tactical Southampton vs Manchester United kelihatan sangat sesuai untuk mengeksploitasi kelemahan yang dialami oleh Southampton musim ini.

Preview Tactical Manchester United vs Southampton

Preview Tactical Manchester United vs Southampton
Preview Tactical Manchester United - Southampton



Manchester United telah memenangi tiga perlawanan berturut-turut untuk pertama kalinya sejak meredup baru ini dimulakan pada bulan September. Fans harapannya adalah bahawa larian akan berlanjutan menentang Southampton pada hujung minggu.


The Saints berada di kedudukan kelima di atas klasemen ketika ini di atas pasukan Manchester United oleh Ole Gunnar Solskjaer. Manchester United kelihatan sangat sesuai untuk mengeksploitasi kelemahan yang dialami oleh Southampton musim ini.


Manchester United Harus dapat Maksimalkan Pemain Sayap


Gaya permainan Ralph Hassenhuttl secara aktif berusaha untuk menutup lawan mereka dengan press pemain di atas lapangan. Agar pendekatan itu berjaya, mereka juga harus menggunakan garis pertahanan yang agak berani.


Garis tinggi itu biasanya terdiri daripada Kyle Walker-Peters, Jan Bednarek, Jannik Vestergaard dan Ryan Bertrand. Pemain-pemain tersebut mampu melakukannya dengan baik, tetapi kedua pemain pertahanan tengah itu tidak mempunyai kecepatan.


Akibatnya, para pemain pertahanan menderita di belakang pertahanan mereka, lalu dieksploitasi melalui hantaran. Saat perlawanan Southampton dengan Tottenham maupun Chelsea pemain penyerang seperti Son Heung-min dan Timo Werner. Alex McCarthy tidak selesa menyapu jauh dari golnya tidak seperti kebanyakan penjaga gol yang mewakili pasukan agresif.


Yang pertama luar biasa menjaringkan empat gol dalam 30 minit di St Mary’s. Kedua menjaringkan gol dua kali untuk Chelsea. Mencatat bantuan menentang permain Hasenhuttl. Peningkatan gol pertama yang digambarkan di bawah ketika dia mempermalukan Bednarek membuat cabaran sebelum meluru di belakangnya.


Solskjaer memiliki kemajuan yang serupa dengan mempertimbangkan kualiti Anthony Martial, Marcus Rashford, Greenwood dan James khususnya. Pemain tersebut adalah antara yang tercepat di tim Manchester United.


Sekiranya Manchester United dapat mengeksploitasi garis pertahanan Southampton sama seperti yang dimiliki Tottenham dan Chelsea musim ini. Mereka pasti akan mendapat jaringan dan mungkin memberikan tiga mata.


Harry Kane menghubungkan antara lini tengah dan pertahanan Hassenhuttl dan dia mencatat empat assist. Kane secara berkala dapat membalikkan dan memberi makan larian penetrasi Son. Itulah rancangan permainan yang berpotensi dilaksanakan oleh Bruno Fernandes.


Solskjaer harus melakukan pendekatan proaktif Southampton untuk mempertahankan kemungkinan besar akan menjadi intinya.


Alex Telles senjata rahsia Tactical Manchester United


Man Utd menewaskan Istanbul Basaksehir 4-1 di Liga Juara-Juara dan Alex Telles adalah salah satu pemain yang menonjol.


Sekiranya itu adalah kerumitan beberapa permainan Manchester United. Menarik perhatian dalam kemenangan dominan menentang Istanbul Basaksehir. Bukanlah yang menjadi tumpuan Ole Gunnar Solskjaer sebelum dan sesudah perlawanan.


Setelah memilih Edinson Cavani untuk memulai permainan pertamanya untuk kelab Solskjaer ingin memastikan Manchester United bermain dengan kekuatannya, yang bermaksud memasukkan bola ke dalam kotak.


“Kami ingin pergi ke sana, menguasai permainan dan menciptakan peluang. Mudah-mudahan, kami dapat memberikan bola ke dalam kotak untuk Edinson,” kata Solskjaer sebelum pertandingan, dengan ketepatan yang mengagumkan tentang bagaimana pasukannya akan menjalankan perniagaan mereka.


Kemudian ketika dia mencatat kemenangan yang lebih selesa di Manchester United musim ini, Solskjaer berkata: “Saya fikir ada beberapa serangan yang luar biasa,” kata Solskjaer. “Satu atau dua sentuhan bola sepak. Kami bermula dengan baik dengan mengelilingi pasukan, meletakkan beberapa umpan silang, yang merupakan sesuatu yang kami tidak dikenali sejak kebelakangan ini.


“Tetapi dengan Edinson, ia adalah pusat yang berbeza di depan dan beberapa serangan – gol terakhir adalah contoh baik bola sepak satu atau dua sentuhan, sangat bagus.”


Keinginan untuk “memasukkan bola ke dalam kotak” dan “memasukkan beberapa umpan silang” adalah perubahan tactical Man Utd. Pergeseran dari pendekatan menyerang Manchester United yang biasa, tetapi itu sesuatu berbeza ketika Edinson Cavani bermain. Pemain Uruguay yang berpengalaman adalah kehadiran udara yang jauh lebih kuat daripada Anthony Martial, yang dipindahkan ke kiri untuk menampung musim panas.


Namun, untuk menjayakan pendekatan ini, Manchester United memerlukan seseorang yang dapat melintasi bola. Itu tidak mungkin datang dari Martial, yang memotong dari kiri ke kaki kanannya, dan sementara Rashford dapat melewati anak buahnya di sebelah kanan, dia juga bukan pemain sayap semula jadi. Itu adalah malam yang menyerukan Jadon Sancho, yang sibuk menjaringkan gol untuk Borussia Dortmund.


Solskjaer menyebutkan kemampuan Rashford untuk melakukan hantaran dari pas yang tepat, tetapi dia hanya meletakkan satu hantaran. Manchester United berjaya memanfaatkan sepenuhnya kehadiran Cavani, dengan jumlah 18 umpan silang, dan 11 daripadanya berasal dari kaki kiri Alex Telles. Pemain terbaik seterusnya di jabatan itu ialah Bruno Fernandes dengan tiga.


Itu adalah perubahan yang jelas dalam rancangan permainan untuk United. Mereka meletakkan hanya 11 umpan lawan West Brom pada hujung minggu untuk perbandingan. Sebenarnya 18 hantaran silang di markas Manchester United pada hari Selasa adalah penghitungan tertinggi Manchester United musim ini. dan yang paling banyak mereka hasilkan dalam satu perlawanan sejak melemparkan 20 umpan silang, kebanyakan dalam keadaan putus asa, semasa kekalahan 2-0 kepada Burnley di markas Manchester United pada 22 Januari.


Walaupun itu adalah taktik yang lebih diharapkan daripada yang dijangkakan, pendekatan pada hari Selasa bukanlah masalah untuk menyeberang dan menyilangkan umpan. Cavani adalah sasaran yang meriah dan ketika umpan silang Telles untuk gol kedua mungkin berutang banyak kepada beberapa penjaga gol yang buruk, penyerang berusia 33 tahun itu membuat larian dekat pos yang baik.


Sekiranya Solskjaer berhasrat untuk terus bersama Cavani hingga pertengahan. Palang menjadi ancaman yang jauh lebih kuat bagi United, yang boleh menjadikan Telles sebagai senjata rahsia.


Pemain Brazil itu lebih banyak menyerang dari belakang berbanding Luke Shaw. Enam umpan silang dalam perlawanan terbalik di Istanbul adalah yang paling banyak dihasilkannya dalam satu perlawanan musim ini. Dia tidak mencatat jumlah itu dalam pertandingan musim lalu dan hanya sekali pada 2018/19. Dia meletakkan enam umpan silang pada kekalahan suku akhir Piala FA kepada Wolves pada bulan Mac 2019. Sebaliknya, Telles berada dalam dua angka untuk percubaan silang pada sembilan kali untuk Porto musim lalu.


United memerlukan lebih banyak dari full bek untuk sementara waktu dan di Telles mereka mungkin hanya mempunyai seseorang yang dapat memberikan. Sekiranya Cavani terus kekal sebagai sasaran realistik di bahagian penalti daripada musim panas, pemain boleh menjadi aset utama di sayap kiri United.


Visi Permainan Van de Beek

Visi Permainan Pemain Manchester United Van de Beek
Visi Permainan Pemain Manchester United Van de Beek


Van de Beek mempunyai visi untuk bermain dengan baik, itu dilihat ketika Manchester United mengalahkan Istanbul. Ketika gol terakhir menentang Istanbul oleh James bermula dari Cavani kemudian pergi ke Van de Beek.


Van de Beek, yang meminta umpan ke Cavani, telah melihat Greenwood bergerak di sebelah kanan, lalu melewati jalan setapak kepadanya. Greenwood dengan pantas berjaya melepaskan diri dari pemain pertahanan Istanbul dan masuk ke tengah dan disambut oleh Daniel James. Bruno dan Fred mesti dimasukkan dalam skuad utama Manchester United menentang Southampton.


Penyerang Manchester United Edinson Cavani boleh bermain seperti Harry Kane 

Penyerang Manchester United Edinson Cavani boleh bermain seperti Harry Kane
Penyerang Manchester United Edinson Cavani boleh bermain seperti Harry Kane 


Edinson Cavani memainkan kedudukan penting ketika menjadi "target man". Pada pendapat kami, dia boleh bermain seperti peranan Harry Kane di Spurs sekarang.


Lihat ketika Tottenham mengalahkan City, Kane menarik dirinya sedikit, lalu Son memotong ke dalam dan tidak berjaga-jaga

Manachester United vs Istanbul - Cavani menarik hantaran ke Van de Beek
Manachester United vs Istanbul - Cavani menarik hantaran ke Van de Beek

Taktik ini agak seperti ketika Cavani menarik hantaran ke Van de Beek dan Greenwood mencari kedudukan.


Martial mesti perlu dicadang


Mencadang Martial kerana penampilannya tidak kurang konsisten dan tidak ada motivasi. Greenwood dan Daniel James harus diberi peluang untuk bermain. Bermain Daniel James di sebelah kiri dan Rashford di sebelah kanan akan menjadi sukar bagi Southampton.


Kesimpulannya


Manchester United mesti bermain sebagai satu pasukan, tidak menahan bola terlalu lama seperti yang dilakukan Pogba. Van de Beek boleh berharap kerana dia pantas mengalirkan bola. Hantarannya selalu selangkah di hadapan pemain lain. Rashford menjaringkan hatrik sebagai pemain sayap kanan menentang Leipzig. Ini membuat kita percaya bahawa ia lebih sengit apabila diletakkan di sebelah kanan. Daniel James juga menjaringkan gol ketika dia bermain di sayap kiri menentang Istanbul. Fred mesti dimainkan sebagai CDM dengan Van de Beek dan Bruno Fernandes di tengah. Telles dan Wan Bissaka mesti dapat membuka jurang sayap dengan kelebihan taktikal. Cavani dapat menarik bahagian tengah tengah lawan dengan bergerak ke belakang dan kemudian pemain sayap atau AMD (pemain tengah menyerang) memotong ke dalam.


Sekiranya taktik seperti di atas tidak berfungsi, Man Utd hanya boleh berharap untuk hantaran silang.